19 دی: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به آخرین وضعیت بهسازی ورزشگاه تختی قم که ویژه بانوان خواهد شد بیان کرد: اگر پیمانکار این پروژه نصب چمن مصنوعی را تا آبان آینده انجام ندهد او را خلع ید می‌کنیم.

ابراهیم سانی خانی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار داشت: آسفالت مورد نیاز برای پیست تارتان ورزشگاه تمام شده ولی چمن آن هنوز نصب نشده است و به خاطر بدقولی پیمانکار هنوز نتوانسته‌ایم پروژه را به پایان برسانیم و برخی قسمت ها نیمه تمام مانده اند. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: در سفر دوم ریاست جمهوری به قم برای فاز بعدی ورزشگاه تختی که بهسازی سالن‌های ورزشی داخل مجموعه است درخواست بودجه خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم پیشتر در ۲۸ خرداد امسال در مورد آخرین وضعیت ورزشگاه تختی این استان که قرار است اولین ورزشگاه تخصصی بانوان شهر قم شود گفت: پیمانکار بهسازی این طرح وعده داده‌است که طی دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد. 

وی درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشته بود: اتفاق خوبی در دریافت منابع سفر سال ۱۴۰۰ رییس جمهور به قم در بخش ورزش رخ داد و یکی از آنها تبدیل ورزشگاه تختی قم به ورزشگاه تخصصی بانوان است. 

وی افزوده بود: از محل سفر رییس جمهور ۲۰ میلیارد تومان برای این ورزشگاه و از سوی وزارت نفت پنج میلیارد تومان برای چمن ورزشگاه اختصاص یافته و بقیه بودجه از نهاد ریاست جمهوری جذب شده‌است. 

برگزاری ۱۷ برنامه متنوع به مناسبت هفته تربیت بدنی در قم

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: ۱۷ برنامه متنوع به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش از چهارشنبه ۲۶ مهرماه تا سه شنبه دوم آبان ماه با برنامه ریزی این اداره کل در قم برگزار می شود.

وی افزود: این ۱۷ برنامه جدا از برنامه های متعددی است که توسط هیات های ورزشی نیز به صورت مستقل در هفته تربیت بدنی برگزار می شود. 

وی بیان کرد: برگزاری همایش ورزش صبحگاهی با حضور مسوولان استان، آغاز به کار جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم خانواده ویژه فرزندان و همسران پاسدار در هفت رشته ورزشی، نواختن زنگ ورزش در مدارس و غبار روبی مزار شهدا از جمله برنامه های هفته تربیت بدنی در قم است. 

سانی خانی بیان کرد: حضور جامعه ورزش استان در پایگاه انتقال خون و اهدای خون، برگزاری همایش فرهنگی، تقدیر از خانواده شهدای ورزشکار با حضور در منازل شهدا، شرکت ورزشکاران در نماز جمعه‌ هفته جاری، برگزاری مسابقات تیراندازی اهداف پروازی به صورت خانوادگی و افتتاح پیست شمشیربازی استان قم از دیگر برنامه های هفته تربیت بدنی در قم است. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم هم چنین برگزاری جشنواره ورزشی ویژه توان یابان استان قم در چند رشته ورزشی با حضور مسوولان استان، کاشت درخت به نام پیشکسوتان ورزش قم ، برگزاری اجتماع عهد جانان با حضور قهرمانان و ورزشکاران استان در مسجد جمکران و برگزاری همایش ورزش همگانی را از دیگر برنامه های هفته تربیت بدنی در استان قم ذکر کرد. 

کسب رتبه اول فرهنگی ورزشی کشور توسط اداره کل ورزش و جوانان قم

سانی خانی در ادامه از کسب رتبه اول فرهنگی ورزشی کشور توسط اداره کل ورزش و جوانان استان قم خبر داد و افزود: این رتبه در حالی کسب شده است که قم تعداد شهرستان های بسیار کمی در مقایسه با دیگر استان های کشور دارد. 

وی ادامه داد: طی یکسال گذشته ۲ هزار برنامه فرهنگی ورزشی در سطح کلان در استان قم برگزار شد و برنامه ها همه با نام و یاد شهدا برگزار شده است. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت با اشاره به کسب رتبه چهاردهم کشور در المپیاد استعدادهای برتر کشور در سالجاری، کسب این رتبه توسط استان قم را چشم گیر عنوان کرد و گفت: پیشرفت خوبی امسال در المپیاد داشتیم و در کنار استان هایی چهاردهم شدیم که شهرستان های بسیار زیاد و جامعه ورزش بزرگ تری دارند. 

وی یادآور شد که استان قم امسال در المپیاد استعدادهای برتر ۶ طلا،۹ نقره و پنج مدال برنز کسب کرد. 

سانی خانی ابراز داشت: در استان قم سال گذشته ۹۲ درصد وام های ازدواج پرداخت شد و هشت درصد باقی مانده نیز به دلیل‌ مشکلاتی چون ضامن پرونده افراد ایراد داشت و نتوانستند وام دریافت کنند. 

وی از راه اندازی هیات قایقرانی در استان قم طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: استان قم بنا بر اعلام فدراسیون قایقرانی بدون آب و دریاچه جزو ۱۰ استان برتر قایقرانی است و این موفقیت به دلیل فعالیت خوب هیات و ورزشکاران آن بوده است. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: چوگان تنها هیاتی است که در قم راه اندازی نشده و امید است بزودی با پیگیری هایی که انجام می شود این هیات هم در قم فعال شود. 

وی ادامه داد:رشته اسکی را در بخش خلجستان و شهر فردو راه اندازی کرده ایم که می تواند در گردشگری ورزشی به ما کمک کند. 

  • نویسنده :
  • منبع :