19 دی: سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی از بازگشایی گذرگاه رفح در ساعت ۱۰ صبح امروز به وقت محلی خبر داد.
به گزارش الجزیره، سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که گذرگاه مرزی رفح میان مصر و نوار غزه امروز ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی بازگشایی می‌شود.
این سفارتخانه تاکید کرد که اگر گذرگاه رفح بازگشایی شد، روشن نیست که چه تعداد از اتباع خارجی می‌توانند سرزمین‌های اشغالی را ترک کنند.
در همین حال، رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ورود کامیون های حامل کمک های انسانی به گذرگاه رفح و ورود به غزه از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی خواهد بود و در طول شش ساعت انجام خواهد شد.
این رسانه ها افزودند: روند ورود کامیون ها به نوار غزه تحت نظارت و کنترل اسرائیل، آمریکا و مصر خواهد بود.
تاکنون منابع خبری فلسطینی و مصری به خبر بازگشایی گذرگاه رفح از ساعت ۱۰ صبح امروز به وقت محلی واکنش نشان نداده اند.
پیش از این دولت مصر اعلام کرده بود که شرط خروج اتباع خارجی، اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بوده که رژیم صهیونیستی با آن مخالفت کرده است.
از سوی دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که حماس مانع خروج اتباع خارجی شده و به همین خاطر گذرگاه رفح بازگشایی نشده است.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد که عملیات نظامی بزرگ علیه غزه را پس از خروج غیرنظامیان از این باریکه آغاز خواهیم کرد.
این در حالی است که پیش تر رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند که بین کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص نحوه حمله زمینی و عمق ورود به غزه اختلاف نظر وجود دارد.
بر اساس این گزارش، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.
با ورود عملیات طوفان الاقصی به پانزدهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی و در مقابل ادامه بمباران مناطق مسکونی و مراکز دینی و درمانی غزه از سوی بمب افکن های اسراییل که نشانه عجز صهیونیست ها است، آمریکا و اروپا از اسرائیل درخواست کرده اند تا عملیات زمینی در غزه را به تعویق اندازد.
  • نویسنده :
  • منبع :