19 دی: وزیر امور حقوق اجتماعی اسپانیا در واکنش به نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه خواستار قطع روابط دیپلماتیک کشورهای اروپایی با تل‌آویو و تحریم عاملان نسل‌کشی در فلسطین شد.
«پون پلارا»، وزیر امور حقوق اجتماعی اسپانیا در پیامی ویدیویی گفته است: «پس از این شب جهنمی در غزه، یک پیام ساده اما مهم برای رهبران اروپا دارم. ما را در این نسل‌کشی شریک نکنید، همین الان وارد عمل شوید.»
در ادامه پیام این سیاستمدار اسپانیایی آمده است: «غزه شبی جهنمی را شاهد بود. اسراییل نه تنها بمباران گسترده و شدیدی علیه مردم کاملا بی‌دفاع و غیرنظامی شامل کودکان، زنان باردار داشته، بلکه تمامی راه‌های ارتباطی را قطع کرده؛ اینترنت؛ تلفن در تمام غزه قطع است. این تنها یک هدف واضح و آشکار دارد که با مصونیت کامل اجرایی می‌شود.»
او ادامه داد: «می‌دانم بسیاری از شما در خانه‌هایتان نشسته و متعجبید که چرا کسی کاری انجام نمی‌دهد، همه نشسته‌اند و شاهد جنایات اسراییل علیه بشریت باشیم و ببینیم که اسرائیل بدون هیچ عواقبی مرتکب جنایت می‌شود. نتانیاهو سازمان ملل را عنصر نامطلوب خوانده و به دبیرکل توهین کرده و کسی هیچ کاری انجام نداده است.»
پون پلارا گفت: «برای همین امروز دو پیام ساده دارم چرا که حقیقت همین است و من کاملا صادقانه می‌گویم عمیقا غمگین و عصبانی هستم. اولین پیامم به تمامی رهبران اروپا از جمله رئیس موقت کشورم این است عدم اقدام، ما را شریک در این نسل‌کشی طرح‌ریزی شده می‌کند. اسراییل اقدامات روزهای گذشته خود را تکرار می‌کند، به دلیل اینکه می‌داند ائتلاف بین‌المللی مصونیت دارد. ما باید همین حالا اقدام کنیم فردا خیلی دیر است باید همین امروز اقدام کنیم.»
این سیاستمدار اسپانیایی تاکید کرد: «روابط دیپلماتیک با اسراییل را قطع کنید. تحریم اقتصادی علیه مسئولان این نسل‌کشی اعمال کنید. و بدون هیچ تردیدی نتانیاهو را به دادگاه کیفری بین‌المللی ببرید تا بخاطر جنایات جنگی ارتکابی محاکمه شود. من می‌خواهم به مردم کشورهای اروپایی بگویم به نام ما نه. ساکت نمانید. از خانه‌ها بیرون بیایید. بسیج شوید. به همه تجمعات و تظاهرات‌ها بروید، هر آنچه در شهرها و کشورهایتان برگزار می‌شود. صداهایتان را بلند کنید تا به این نسل‌کشی خاتمه داده شود.»
بامداد امروز یکشنبه در ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای بیست و سومین روز، ده‌ها تن شهید و صدها تن دیگر مجروح شدند. تجاوز به نوار غزه بیش از ۸۰۰۰ شهید، ۱۹ هزار و ۷۴۳ زخمی و ۱۸۰۰ مفقود و تخریب منازل و ساختمان‌های مسکونی بر سر ساکنان آن را بر جای گذاشته و همچنین راه‌های اصلی و فرعی و زیرساخت‌ها در مناطق مختلف غزه تخریب شده است.
  • نویسنده :
  • منبع :