19 دی: مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با تصریح بر این که هزینه ساخت یک هنرستان تقریبا دو برابر یک مدرسه ۱۲ کلاسه است تأکید کرد: استان قم به فرهنگ و آموزش شناخته می شود و از این رو باید به حق واقعی اش در عرصه فضاسازی آموزشی و پرورشی برسد.
احمدرضا اجتهادی در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی حضرت خدیجه (س) هنرستان خوشرفتار  با بیان این که تحویل بیش از 200 کلاس درس تا پایان سال جاری به مجموعه آموزش و پرورش استان، اتفاق مبارکی است خاطر نشان کرد: در کنار این اتفاق خوب که بیانگر رشد بیش از سه برابری مدرسه سازی در قم نسبت به سال آخر دولت سابق است، توجه به این نکته هم ضروری است که در هر سال تحصیلی به طور متوسط ده هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان اضافه می شود.
وی افزود: عقب ماندگی قم در عرصه فضاسازی آموزشی معلول یک بی توجهی بیست ساله به استان است و همین امر سبب شده تا برای رسیدن به میانگین سرانه آموزشی کشوری، نیاز به ساخت یک هزار و 500 کلاس درس باشد، ضمن آن که برای پوشش جمعیت متوسط دانش آموزی جدید هم لازم است تا 300 کلاس درس در هر سال تحصیلی ساخته و تقدیم دانش آموزان عزیز قمی شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با تأکید بر این که استان قم در کشور به کارویژه فرهنگ و آموزش شناخته می شود ادامه داد: دیار کریمه بیت (س) باید به حق اصلی اش در عرصه فضاسازی دانش آموزی برسد.
اجتهادی سپس به موضوع توسعه فضاهای هنرستانی به عنوان سیاست وزارت آموزش و پرورش توجه داد و گفت: استان قم در حال حاضر تنها چهار هنرستان واقعی فنی یعنی هنرستان های ولیعصر (عج)، قدس، والفجر و شهید چمران را در اختیار دارد، ضمن آن که هنرستان های امام رضا (ع) در بلوار 15 خرداد، اسماعیل نظر در پردیسان و مجتمع سرای ایرانی در پردیسان نیز در حال ساخت و بازسازی هستند.
وی با یادآوری این که هزینه ساخت یک هنرستان تقریبا دو برابر یک مدرسه 12 کلاسه است اضافه کرد: علاج کوتاه مدت و میان مدت کمبود هنرستان در استان با توجه به وضعیت اعتبارات، تبدیل برخی مدارس به هنرستان، همراه با توسعه فضای کارگاهی است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با اشاره به این که تاکنون بیش از ده مورد از این تبدیل ها و ساخت کارگاه های فنی هنرستانی اجرایی شده است اظهار کرد: یکی از این موارد، توسعه کارگاهی همین هنرستان خوشرفتار به مساحت 133 مترمربع است که با واسطه گری آقای شریف زاده و همت خیّر ارجمند حاجیه خانم طوبی پورمهدی، امروز به مراسم افتتاحیه رسیده است.
  • نویسنده :
  • منبع :