نماینده جنبش حماس در بیروت از سفر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به تهران و دیدارش با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران طی روزهای اخیر خبر داد.
اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس و نماینده این جنبش در بیروت گفت که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس چند روز پیش به تهران سفر کرد و با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی اظهار داشت: ما مفتخریم که برادرانمان در محور مقاومت در کنار ملت، مقاومت ما و جنبش‌های مردمی ملت ما ایستاده‌اند.
حمدان افزود: ما به حمایت‌های مقاومت اسلامی در لبنان افتخار می‌کنیم و به برادران مقاومت اسلامی در عراق و یمن درود می‌فرستیم.
به گزارش المیادین، اسامه حمدان تأکید کرد که مواضع رسمی اعراب ضعیف است و در سطح قتل عام غزه نیست.
عضو برجسته حماس ادامه داد: ما خواهان فشار بر آمریکا هستیم تا برای جلوگیری از آنچه ملت ما با آن مواجه هستند تلاش کند. تجاوز به مطبوعات در غزه سیستماتیک و برنامه ریزی شده است و روزنامه نگاران تحت هدف مستقیم قرار دارند.
وی تصریح کرد: ما به مردم و گروه‌های آزاده‌ای که برای محکوم کردن تجاوز علیه ملت ما در نوار غزه به خیابان‌هو آمده‌اند، درود می‌فرستیم. ما از آنها می‌خواهیم به اعتراضات خود ادامه دهند و راه تحریم را درقبال طرف‌هایی که از رژیم اشغالگر حمایت می‌کنند در پیش بگیرند.
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری نیز در این مورد نوشت: اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ملاقات کردند.
رئیس دفتر سیاسی حماس در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه  و همچنین تحولات کرانه باختری بیان کرد.
رهبر انقلاب اسلامی نیز با قدردانی مجدد از صبر و استقامت مردم استوار غزه و اظهار تاسف شدید از جنایات رژیم صهیونیستی که با حمایت مستقیم آمریکا و برخی کشورهای غربی انجام می شود بر سیاست همیشگی  جمهوری اسلامی ایران در حمایت از نیروهای مقاومت فلسطین در مقابل اشغالگران صهیونیست تاکید کردند. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین لزوم تحرک جدی کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی و حمایت همه جانبه و عملی دولت‌های اسلامی از مردم غزه را مورد تاکید قرار دادند.
  • نویسنده :
  • منبع :