19 دی: استاندار قم با اشاره به لزوم نظارت جدی بر قیمت‌ها گفت: در حوزه کالاهای تنظیم بازار با هیچ متخلفی مماشات نکرده و جهاد مدیریت قیمت کالاها در این استان حاکم خواهد شد.
سید محمدآقامیری درجلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم افزود:‌ روند بازرسی سازمان تعزیرات از فروشگاه‌های مواد غذایی و میوه در سطح استان باید مستمر و جدی باشد.
وی اظهار داشت: متاسفانه افراد سودجو براساس عادت هر فصل روی یک محصول سرمایه‌گذاری کرده و با استفاده از راه‌های مختلف نسبت به مسئله ورود می‌کند و این اقدام باعث افزایش قیمت آن محصول می‌شود.
وی گفت: واقعیت این است که نظارت درستی در حوزه اصناف درکل کشور وجود ندارد لذا باید روند بازرسی سازمان تعزیرات از فروشگاه‌های مواد غذایی و میوه در سطح استان مستمر و جدی باشد.
استاندار قم اظهار داشت: کسانی که در سفره مردم خلل ایجاد می‌کنند و قدرت خرید آن‌ها را کاهش می‌دهند، هیچ تعارفی با آن‌ها نداریم و باید شدیدترین برخورد را داشته باشیم. سازمان تعزیرات طوری باید جریمه کند که بازدارنده باشد.
وی افزود: با همکاری دستگاه‌های متولی تعداد اکیپ‌های نظارتی باید افزایش داشته باشد و به صورت ۲۴ ساعته در سطح استان قیمت‌ها را بازرسی کنند.
استاندار قم تاکید کرد: در راستای منافع مردم و حفظ سفره آن‌ها نه با متخلف تعارف داریم و نه با مدیرکل دستگاه مربوطه؛ ما در قبال وظیفه‌ای که داریم مسئول هستیم. مردم نباید معطل ما باشند.
آقامیری گفت: مردم باید مطلع شوند که با مدیریت جهادی قیمت‌ها را کنترل خواهیم کرد؛ در حوزه کالاهای تنظیم بازار با هیچ متخلفی مماشات نکرده و جهاد مدیریت قیمت کالاها در استان قم حاکم خواهد شد.
در هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم موضوع ۱۰ برابر شدن گشت مدیریت قیمت‌ها در استان مطرح و به تصویب رسید.
همچنین در این جلسه مصوب شد بنابر درخواست بسیاری از مردم، تعزیرات حکومتی در عین رعایت مقررات قانونی با گران‌فروشی در استان به شدت برخورد کند و موارد برخورد نیز از سوی رسانه‌ها به مردم اطلاع رسانی شود.
بنابراین تصمیم، ممکن است از این پس فروشندگان و صنوف متخلف با کمترین میزان گران‌فروشی با جریمه‌ای به میزان ۴۰۰ میلیون ریال روبه‌رو شوند، از این رو شهروندان نیز موارد تخلف را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :