19 دی: امام جمعه قم یکی از دستاوردهای مهم طوفان الاقصی را کنار زدن موضوع عادی سازی روابط رژیم صهیونسیتی با کشورهای عربی برشمرد و گفت: جنایات اسراییل وجدان های بشری را بیدار کرد.
آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، نقش مهمی در جایگاه، گفتمان و پیشرفت ایران اسلامی دارد.
وی افزود: مجلس نقش مهمی در قانون گذاری دارد و کسانی که در این عرصه می‌توانند نقش آفرین باشند، در این صحنه رقابت باید حضور یابند و مردم نیز باید مشارکت بالایی را رقم بزنند و انتخاب هر چه بهتری را انجام دهند.
امام جمعه قم افزود: انتخابات خبرگان رهبری نیز مهم است و از یک منظر از تمامی انتخابات دیگر دارای اهمیت بیشتری است و نقش این مجلس بی بدیل است و به همین دلیل همه مردم باید از اکنون تلاش کنند با تبیین و برنامه ریزی درست و اقدامات سنجیده زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند.
آیت الله اعرافی افزود: امروز با توجه به شرایط کشور در منطقه و جهان، مشارکت حداکثری بسیار مهم است و از وظایف مهم مردم حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی است و حتی یک رأی و یک درصد بیشتر می‌تواند در امید بخشی و پیشرفت کشور و درخشش گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه و جهان مؤثر باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: از همه فضلایی که دارای شرایط انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند، دعوت می‌کنیم تا در این انتخابات ثبت نام کنند.
وی در ادامه با اشاره به حوادث غزه بیان داشت: در جنگ اخیر، درس‌های آموزه‌ای وجود دارد که اوج قضاوت و درنده خویی صهیونیست‌ها را در این حوادث می‌بینیم که کمتر صحنه‌ای در تاریخ وجود دارد که با این حجم از خشونت به جان انسان‌ها بیفتند و این اوج مظلومیت غزه و تابلویی ماندگار در تاریخ بشر است.
امام جمعه قم بیان داشت: هماهنگی آمریکا و قدرت‌های دیگر با رژیم اشغالگر قدس در حمله به مردم غزه قابل باور نبود و در روزهای اول حمله به غزه رئیس‌جمهور آمریکا به اسرائیل رفت و حمایت خود را از آنان اعلام کرد که عالم اسلام باید بیدار شود و ببیند که چه گرگانی به جان امت اسلام افتاده اند.
آیت الله اعرافی ادامه داد: خواب خرگوشی امروز در بین سازمان‌های بین المللی حاکم شده است و آنان به جز صدور یک قطعنامه کم اثر اقدام دیگری انجام ندادند و چشم خود را بر جنایات بستند.
وی افزود: کشورهای عربی باید خجالت بکشند که جلوی چشم آنان این فجایع رخ داده و هیچ اقدامی از سوی آنان انجام نشد که اینها در پیشگاه‌ها امت اسلام سرافکنده اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: روزی امت اسلام به حساب خائنین و بی تفاوت‌ها نسبت به جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مسلمین می رسند.
وی با بیان اینکه در جنگ اخیر غزه معلوم شد اسرائیل خطری برای همه کشورهای منطقه و عالم اسلام است افزود: اگر این گرگ‌های درنده قدرت پیدا کنند به دهه‌های قبل باز می‌گردند و کشورهای اسلامی را مورد تعرض قرار می‌دهند.
امام جمعه قم بیان داشت: غاصبان رژیم اشغالگر قدس برای همه عالم خطرناک هستند و مقاومت درون زای فلسطین می‌تواند این حماسه‌ها را بیافریند و برخلاف سال‌های گذشته که حماس تدافعی کار می‌کرد، این بار دیدیم که پیش دستانه اقدام می‌کند.
آیت الله اعرافی بیان داشت: امروز مرحله جدید در برابر رژیم اشغالگر قدس شروع شده است و حمله پیش دستانه حماس سنجیده بود و این شکل گیری جبهه جدید در درون فلسطین و محور مقاومت دستاورد جدیدی بود.
وی با بیان اینکه ضربه‌ای کارآمد بر اسرائیل وارد شد که برای آنان قابل تصور نبود افزود: نظام امنیتی اسرائیل تصور نمی‌کرد گروهی جهادی این چنین از همه حصارهای امینی عبور کنند و به آنها ضربه وارد کنند و امروز اقتصاد اسرائیل آسیب دید و مهاجرت معکوسی در اسرائیل آغاز شده است و دستاورد دیگر این حماسه آن بود که وجدان‌های بشری به میدان آمدند و ما صحنه‌هایی را در قلب آمریکا و اروپا و غرب دیدیم که در حمایت از مظلومان غزه بی سابقه بود.
وی گفت: توقف عادی سازی روابط با رژیم صهیونسیتی از دستاوردهای طوفان الاقصی بود و این کشورها نباید به این موضوع فکر کنند.
امام جمعه قم ابراز داشت: امت اسلام اگر در صحنه نباشد و غافل باشد این گرگ‌های عالم به جنایات غیر قابل تصور می‌زنند و همگان باید در برابر این جریان ضداستکباری حضور داشته باشیم و فریاد مرگ بر اسرائیل نباید از زبان ما بیفتد.
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: بایدن و نتانیاهو و سران مستکبر عالم بدانند که این ندای رسای امت اسلام همواره زنده خواهد بود و این موج بیداری بشر تمام خواب‌های پریشان آنان را بدون تعبیر خواهد گذاشت و این انفجار عظیم الهی آنان را به آتش می‌کشد.
  • نویسنده :
  • منبع :