19 دی: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان قم گفت: صاحبان ۱۲۵ اثر در مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی درقم به رقابت پرداختند که از این تعداد ۴۰ نفر به مرحله نهایی رسیدند.
محمد غفاری روز شنبه با اشاره به آغاز مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه‌گویی از شهریورماه، بیان کرد: آخرین مهلت شرکت در مرحله استانی جشنواره مذکور، اول آبان ماه بوده‌است.
وی محورهای جشنواره مذکور را ملی – کلاسیک و آیینی – سنتی خواند و ادامه داد: ۴۰ قصه‌گوی برتر مرحله استانی روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۱ و ۲۲ آبان در سالن آمفی تئاتر مرکز شماره ۹ کانون پرورش فکری قم به رقابت خواهند پرداخت.
وی بیان کرد: ۴۰ اثر برگزیده بخش استانی این جشنواره شامل ۲۲ اثر دختر نوجوان، ۴ اثر پسر نوجوان، ۱۱ اثر بزرگسال زن، یک اثر بزرگسال مرد و دو اثر مادربزرگ است.
به گفته غفاری پس از رقابت ۲ روزه برگزیدگان استانی، سه اثر در بخش بزرگسال، سه اثر در بخش نوجوان، یک اثر آئینی سنتی بزرگسال، یک اثر آئینی سنتی نوجوان و یک اثر در بخش مادربزرگ انتخاب و به بخش ملی راه می یابند.
وی ادامه داد: این جشنواره در سه گروه نوجوان، بزرگسال و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها برگزار می‌شود.
وی از سه بخش ویژه جشنواره قصه گویی با عنوان قصه غزه، لبخند بسازیم و حاج قاسم نام برد و گفت: بخش ویژه کودکان غزه یک بخش غیر رقابتی است.
غفاری با اشاره به اهمیت یافتن طنز در قصه گویی در این دوره از جشنواره، ادامه داد: هشت اثر از آثار برگزیده با لهجه قمی به اجرا می‌پردازند.
به گفته وی افتتاحیه این جشنواره ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۲۱ آبان در مرکز شماره ۹ واقع در واقع در شهرک قدس با حضور مسوولان استانی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این برنامه از کانال شاد کانون پرورش فکری استان قم به آدرس https://shad.ir/kpf_qom به صورت زنده پخش ‌خواهد شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم به برگزاری دو نشست جانبی در حاشیه برگزاری آئین رقابت مرحله استانی جشنواره قصه گویی اشاره و بیان کرد: این نشست ها روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری با موضوع آموزش قصه‌های دینی برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با تدریس اسماعیل ذبیحی ترتیب می‌یابد.
وی از کلیه علاقه‌مندان برای حضور و تماشای رقابت ۴۰ قصه‌گوی منتخب مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی دعوت کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :