19 دی: فرماندار قم گفت: در دوازدهمین دوره انتخابات ۸۶۶ نفر پیش ثبت نام و در مرحله ثبت نام نهایی نیز ۴۰۱ نفر ثبت نام داشتند که نسبت به دوره یازدهم پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته است.
عباس ذاکریان در کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: بزرگ‌ترین رویداد سیاسی امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است.
وی با اشاره به اینکه راهبرد مجموعه وزارت کشور مطابق با ۴ اصلی است که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، مطرح کرد: این چهار اصل شامل سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت است.
فرماندار قم با بیان اینکه هرکدام از این اصل‌ها متولی خاص خود را دارد، عنوان کرد: در این انتخابات ثبت نام دو مرحله‌ای انجام شد که ۸۶۶ نفر پیش ثبت نام و در مرحله ثبت نام نهایی نیز ۴۰۱ نفر ثبت نام داشتند که نسبت به دوره یازدهم پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته است.
وی با اشاره به اینکه اولویت ما مشارکت مردم در انتخابات است، خاطرنشان کرد: میانگین مشارکت مردم قم در ۱۱ دوره گذشته انتخابات ۶۸ درصد بوده است که بیش‌تر از میانگین کشوری قرار دارد.
ذاکریان با بیان اینکه رفتار مدیران استان باید به گونه‌ای باشد که میزان امیدآفرینی و رضایتمندی افزایش پیدا کند، تصریح کرد: به طبع این افزایش رضایتمندی میزان مشارکت نیز افزایش خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه بانک‌ها ارتباط زیادی با مردم دارند، یادآور شد: امیدواریم بانک‌ها نیز نسبت به جلب رضایت مردم اهتمام بیش‌تری داشته باشند.
فرماندار قم با بیان اینکه در چارچوب ماده ۱۳ قانون انتخابات، کمک به برگزاری انتخابات را خواهیم داشت، اظهار کرد: امسال امتناع از کمک به برگزاری انتخابات جرم انگاری شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :