19 دی: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه سال اول اجرای طرح کاهش طلاق زوج‌های جوان رایگان خواهد بود، گفت: نتایج خوب و امیدوارکننده از اجرای آزمایشی طرح در دو استان قم و سمنان حاصل شده است.
انسیه خزعلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره اقدامات معاون امور زنان ریاست جمهوری در خصوص طرح کاهش طلاق زوج‌های جوان گفت: در معاونت امور زنان ریاست جمهوری اقدامات مختلفی از جمله موضوع جوانی جمعیت در دستور کار است و در این حوزه تلاش شده با پشتیبانی از گروه‌هایی که در حوزه جوانی جمعیت فعالیت می‌کنند، فرهنگ صحیح و مطلوب خانواده منتشر شود.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در این حوزه ۹ کارگروه در ارتباط با مسائل فرهنگی خانواده و فرهنگ عامه با همکاری شورای فرهنگی عمومی تشکیل دادیم و تلاش شده در بخش‌های مختلف، گروه‌های تخصصی با موضوعاتی مانند فرهنگ خانواده، چگونگی حمایت از محیط زیست و مهارت‌های زندگی تشکیل شوند.
وی بسیاری از آسیب‌های خانواده‌ها را مربوط به عدم مهارت در اطلاع از سبک زندگی صحیح و مطلوب عنوان کرد و یادآور شد: در طرح کاهش طلاق زوج‌های جوان نیز مرحله اولیه آن اجرا شده و پلتفرم آن تهیه و مشاوران آن شناسایی شدند.
خزعلی ادامه داد: قرار است همکاری‌هایی را استانداری‌ها و مراکز ثبت احول با معاونت امور زنان ریاست جمهوری برای اجرای بهتر طرح کاهش طلاق زوج‌های جوان انجام دهند تا پس از ثبت ازدواج زوجین، به آنها پیام داده شود و مشاور خانواده و پزشک خانواده برای زوجین تعیین شود.
معاون امور زنان ریاست جمهوری با بیان اینکه در سال اجرای این طرح، افراد به صورت رایگان تحت پوشش قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: در سال‌های بعد هم دهک‌ها یک و چهار مورد پوشش رایگان قرار می‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد: در دو استان قم و سمنان این طرح به صورت آزمایشی انجام شده که نتایج خوب و امیدوار کننده از آن بدست آمده است.
  • نویسنده :
  • منبع :