19 دی: مسئول بسیج هنرمندان قم گفت: یک‌هزار و ۷۰۰ هنرمند بسیجی در انجمن‌های عکس، فیلم، شعر، تئاتر، خوشنویسی، صنایع‌دستی و هنرهای آیینی، ادبیات داستانی، موسیقی و سرود و هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان این استان مشغول فعالیت هستند.
یاسر محمدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود ۳۰۰ هنرمند به عضویت سازمان بسیج هنرمندان استان قم درآمدند.
وی با اشاره به دغدغه هنرمندان قمی در رابطه با جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم غزه، بیان داشت: در همین خصوص برنامه‌های مختلف در حوزه شب‌ شعر، خوشنویسی و غیره توسط هنرمندان استان برپا شده‌است.
محمدی با بیان اینکه علاقه‌مندان با داشتن مهارت در یکی از رسته‌های هنری می‌توانند به عضویت بسیج هنرمندان درآیند، تصریح کرد: پیش‌بینی و اجرای برنامه‌های مختلف هنری با پیوست جهاد تبیین در برنامه‌های جاری در سطح عموم مردم، از رویکردهای مهم بسیج هنرمندان است که در قالب‌های مختلف هنری مانند تئاتر، شعرخوانی، سرود و غیره تجلی می‌یابد.
مسئول بسیج هنرمندان استان قم حمایت از هنرمندان بومی را رسالت مهم این نهاد یاد کرد و گفت: باتوجه‌به بافت‌های مختلف قشری و جمعیتی در استان قم، از گروه‌های هنری بومی مانند تعزیه‌خوانی در قالب کانون‌های محلی بسیج هنرمندان حمایت صورت می‌گیرد.


  • نویسنده :
  • منبع :