19 دی: رئیس سازمان سنجش با اشاره به آغاز ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۳ از امروز گفت: علاوه بر شاخه‌های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجه، امسال برای نخستین بار گروه فرهنگیان به کنکور اضافه شد.

«عبدالرسول پورعباس» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور امروز در نشست خبری با موضوع ثبت‌نام کنکور کارشناسی 1403 اظهار کرد: در کنکور 1402 فرآیند تقلب را که مبتنی بر تجهیزات جاسوسی بود، خنثی کردیم و برای تعدادی از تجهیزاتی که گرفته شد اصلاً فرصت استفاده پیدا نکرده بودند.

وی افزود: کنکور 1402 بدون هیچ‌گونه شبهه و حاشیه برگزار شد؛ همچنین در همکاری با آموزش و پرورش مسئله مغایرت معدل به شکل دقیقی حل شد و گزارشی در این باره نداشتیم.

دلیل تأخیر 25 روزه در اعلام نتایج کنکور

رئیس سازمان سنجش گفت: تأخیر 25 روزه در اعلام نتایج کنکور وجود داشت که آن هم به دلیل اعمال قطعی معدل بود.

آغاز ثبت‌نام کنکور 1403

پورعباس بیان کرد: ثبت‌نام کنکور 1403 از امروز آغاز می‌شود و داوطلبان باید پروفایل خود را در سایت سازمان سنجش ایجاد کنند و یک منزلگاه الکترونیک برای آنها ایجاد می‌شود که تمام سوابقشان قابل دسترسی است.

وی با اشاره به آزمون اختصاصی کنکور برای دانشگاه فرهنگیان گفت: داوطلبان می‌توانند در کنار گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی، گروه فرهنگیان را هم انتخاب کنند.

پورعباس ادامه داد: آزمون فرهنگیان شامل سه مرحله آزمون کتبی، مصاحبه و گزینش است و سوابق تحصیلی برای تمام گروه‌های آزمایشی به شکل قطعی است.

وی افزود: برای سه گروه ریاضی، تجربی، انسانی و گروه فرهنگیان سهم سوابق تحصیلی 50 درصد و کنکور 50 درصد است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: در گروه هنر و زبان‌های خارجی ضرایب متفاوت است. همچنین در گروه فرهنگیان 50 درصد مربوط به سوابق تحصیلی، 25 درصد کنکور و 25 درصد نمرات مصاحبه حضوری است.

پورعباس گفت: داوطلبانی که گروه فرهنگیان را انتخاب می‌کنند علاوه بر دروس اختصاصی شاخه ریاضی، تجربی و انسانی، دفترچه اختصاصی فرهنگیان هم خواهند داشت.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: نوبت اول کنکور 6 و 7 اردیبهشت و نوبت دوم 7 و 8 تیرماه 1403 است.

به گزارش تسنیم، «علی صدر» سرپرست معاونت آزمون‌های سازمان سنجش امروز اعلام کرد: داوطلبان در بازه زمانی اعلام شده برای ثبت‌نام کنکور اقدام کنند.

وی افزود: در گروه زبان و هنر سهم سوابق تحصیلی 28 درصد است، چون فقط دروس عمومی ملاک هستند و سهم کنکور 72 درصد است.
صدر ادامه داد: در گروه زبان‌های خارجه، زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی را خواهیم داشت.
سرپرست معاونت آزمون‌های سازمان سنجش با اشاره به اینکه در جلسه کنکور دفترچه آزمون فرهنگیان به صورت مجزا برای داوطلبانی که این‌ زیرگروه را انتخاب کردند، ارائه خواهد شد، گفت: این دفترچه علاوه بر دفترچه گروه‌های اصلی ریاضی، تجربی و انسانی است.
  • نویسنده :
  • منبع :