19 دی: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به اجرای طرح‌های هادی روستایی، گفت: ۱۰ هزار واحد روستایی در قالب این طرح در برابر مخاطرات زلزله در قم مقاوم‌سازی شده است.
داریوش بلدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: در مجموع طرح‌های هادی روستایی در حوزه مقاوم‌سازی خانه‌های مسکونی از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار است.
وی با بیان اینکه از روستاییان استان قم انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر نسبت به مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند، ادامه داد: با طرح‌های عمرانی اجرا شده در خانه‌های روستایی، تلفات جانی و خسارات مالی در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله کاهش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: در سطح استان قم افزون بر ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی مشمول طرح مقاوم‌سازی است که روند اجرای آنها در حال انجام است.
وی تصریح کرد: قم به موازات برخی از استان‌های همجوار منطقه زلزله خیز است و به همین منظور طرح‌های هادی روستایی جهت مقاوم‌سازی در دستور قرار گرفته است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: تسهیلات ویژه مسکن روستایی که امسال با ابلاغ دولت مردمی از ۲۰۰ میلیون‌ تومان به ۳۵۰‌میلیون افزایش یافته، با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در حال اجراست.

  • نویسنده :
  • منبع :