19 دی: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: در راستای تامین امنیت غذایی مردم و حمایت از کشاورزان استان، اجرای طرح کشت قراردادی برای محصول راهبردی گندم در قم آغاز شد.
سعید محمدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: بر اساس این طرح کشاورزان می‌توانند از ۲۰ درصد تخفیف درنظر گرفته شده برای بیمه محصول خود استفاده کنند،‌ همچنین ۸۰ درصد مبلغ باقی‌مانده حق بیمه نیز در زمان تحویل محصول به مراکز خرید تضمینی از مطالبات آنان کسر می‌شود، بنابراین نیازی به پرداخت هزینه از سوی کشاورزی برای بیمه محصول خود در زمان کنون نیست که این کمک خوبی به بهره‌برداران است و آرامش خاطرشان را درپی دارد.
وی با اشاره به این که گندم‌کاران با استفاده از این طرح می‌توانند محصول خود را با سهولت بیشتری تولید کنند و در قالب خرید تضمینی به دولت تحویل دهند، افزود: در همین راستا علاوه بر امتیازی که در موضوع بیمه ذکر شد، در جریان طرح کشت قراردادی دولت همچنین به ازای حمل هر تُن گندم به مراکز خرید تضمینی مبلغ یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک هزینه به کشاورزان پرداخت می‌کند.
وی ادامه داد: برای استفاده از این طرح ابتدا نیاز است تا کشاورزان اطلاعات خود را در سامانه پهنه‌بندی به روز کنند و بعد از آن به پایگاه اطلاع رسانی شرکت بازرگانی دولتی به نشانی https://gtc.ir مراجعه نمایند و نرم افزاری که به همین منظور طراحی شده‌است را بارگیری و سپس در آن با وارد کردن کد ملی و شماره تماس خود، ثبت نام کنند.
محمدی گفت: پس از این مرحله پیش‌نویس قراردادی تنظیم می‌شود که برای اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ارسال می‌شود، ما پس از انجام بررسی‌های لازم قرارداد را امضا و سپس آن برای انجام مراحل بعدی در اختیار بانک کشاورزی و مراکز صدور بیمه نامه قرار می‌گیرد.

  • نویسنده :
  • منبع :