19 دی: در حادثه حمله به اتوبوس مسافربری در پاکستان، ۸ نفر کشته و ۲۶ تَن زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، یک مقام رسمی پاکستان اعلام کرد که در جریان تیراندازی شنبه شب به یک اتوبوس مسافربری در این کشور تعدادی از مردم کشورش کشته و زخمی شدند.
بر اساس اعلام این رسانه، حادثه در منطقه «دیامیر» (Diamir) در منطقه «گیلگیت- بالتستان» (Gilgit-Baltistan) در شمال پاکستان رخ داده است.
گزارش‌های رسانه‌ای در این باره از کشته شدن دست کم ۸ و مجروحیت ۲۶ تَن حکایت دارد.
«دیامیر عارف احمد» (Diamir Arif Ahmed) معاون کمیسر این منطقه در بیانیه‌ای در این باره خبر داد که تعدادی از افراد مسلح ناشناس به سمت یک اتوبوس مسافربری در منطقه «دیامیر» تیراندازی کردند که در نتیجه ۸ نفر در محل وقوع حادثه کشته شدند.
این مقام در ادامه اضافه کرد که ۲ نظامی نیز در میان کشته شدگان هستند که برای تعطیلات به زادگاه خود می‌رفتند.
پلیس، نیروهای امنیتی و تیم‌های امدادی به سرعت به محل شتافتند و اجساد و مجروحان را به بیمارستانی در نزدیکی محل حادثه انتقال دادند.
این مقام افزود، پزشکان نگران افزایش بیشتر تلفات هستند؛ زیرا حال برخی از مجروحان وخیم اعلام شده است.
وزیر امور داخلی دولت ایالت گلگیت- بلتستان در شمال پاکستان اعلام کرد که نهادهای امنیتی در حال بررسی ماهیت این تیراندازی هستند و اینکه هرگونه احتمال تروریستی بودن این حمله نیز در دست بررسی است.
مرداد سال ۱۳۹۹ درگیری نیروهای امنیتی با تروریست‌ها در ایالت «گیلگیت- بالتستان» در شمال پاکستان موجب کشته شدن پنج مامور مبارزه با تروریسم و زخمی شدن پنج تن دیگر شده بود.
برخی مناطق این ایالت شمالی پاکستان در گذشته نیز شاهد حملات افراط گرایان و عناصر گروه‌های غیرقانونی علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان بوده است.
  • نویسنده :
  • منبع :