19 دی: المیادین به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که تصمیم برنامه جهانی غذا برای توقف کمک رسانی به ملت یمن یک تصمیم سیاسی و در راستای موضع آمریکا در قبال عملیات یمن علیه رژیم صهیونیستی است.
شبکه خبری المیادین به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: حمایت مالی که برنامه جهانی تا پایان ماه سپتامبر به آن دست یافت، یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار بود. یعنی حدود ۶۰ میلیون دلار از سال میلادی گذشته بیشتر بوده‌است. این نشان می‌دهد که توقف کمک‌های این سازمان به یمن یک تصمیم سیاسی است. برنامه جهانی غذا ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم یمن را در مناطق تحت سیطره دولت صنعا متوقف کرده‌است، اما کمک رسانی به مناطق تحت سیطره مزدوران همچنان ادامه دارد و این نشان می‌دهد که این اقدام یک تصمیم سیاسی و به دلیل موضع صنعا درباره حمایت از فلسطین است.
این منابع تأکید کردند: توقف ارسال کمک‌ها نتیجه موضع سیاسی آمریکا است که با عملیات یمن علیه اراضی اشغالی به ویژه عملیات توقیف کشتی اسرائیلی در دریای سرخ توسط نیروهای مسلح یمن مخالف است. این تصمیم با وجود چندین تن مواد غذایی در انبارهای برنامه جهانی غذا صورت گرفته‌است. آمریکا از کمک‌های بشردوستانه برنامه جهانی غذا به عنوان سلاحی برای گرسنه نگه داشتن ملت یمن استفاده می‌کند. این اقدام آمریکا نشان دهنده سیاسی کردن برنامه جهانی غذا و نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی است.
این منابع اعلام کردند: برنامه جهانی غذا در یمن موافق تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه است و به دستورات آمریکا برای توقف کمک‌ها عمل می‌کند و این مساله مجازات ملت یمن با هدف فشار بر آنها برای رها کردن مساله اصلی فلسطین و توقف هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی است.
رژیم اشغالگر امروز(یکشنبه) برای سومین روز پس از شکست مذاکرات برای تمدید آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس، مناطق وسیعی در نوار غزه را بمباران کرد، در حالی که میانجی‌ها تأکید کردند که بمباران اشغالگران تلاش‌ها برای توقف مجدد عملیات نظامی را پیچیده می‌کند.
رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان به بمباران شدید مناطق مختلف نوار غزه ادامه داده و طی ساعات گذشته دست به کشتارهایی زده و صدها شهید و مجروح برجای گذاشته‌است.
مقاومت فلسطین که هفتم اکتبر عملیات طوفان الاقصی را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرده، به مقابله با رژیم اشغالگر در غزه ادامه داده و سربازان و تانک‌های این رژیم را هدف قرار می‌دهد.
  • نویسنده :
  • منبع :