19 دی: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: توسعه نخستین شهرک صنعتی تخصصی صنفی چوب و مبلمان این استان در سطح ۵۰ هکتار برای فعالیت‌های صنعتی و کارگاهی و ۲۰ هکتار نیز برای ناحیه نمایشگاهی، اجرایی می‌شود.
روح الله ابراهیمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: این شهرک به نام ثامن الائمه(ع) در بخش قنوات در کیلومتر سه آزادراه قم - گرمسار قرار گرفته و حداقل زیرساخت‌های لازم همچون آب، برق، گاز و مخابرات برای آن تأمین شده‌است.
وی افزود: از سال ۱۳۸۸ عملیات اجرایی و عمرانی این شهرک در ۱۴۰ هکتار زمین شروع شد که از این وسعت ۸۶ هکتار زمین صنعتی (قابل واگذاری) است؛ در همین راستا از اوایل سال ۱۳۹۱ بهره‌برداری از آن آغاز و هم اکنون بیش از ۵۰۰ قرارداد با متقاضیان و سرمایه‌گذاران منعقد شده‌است.
وی ادامه داد: بتازگی با پیگیری‌های صورت گرفته، اسناد مالکیت اراضی واگذار شده این شهرک صنعتی نیز اخذ شده‌است. همچنین مساحت توسعه جاری شهرک ۷۰ هکتار درنظر گرفته شده که شامل ۵۰ هکتار فاز توسعه صنعتی و کارگاهی و ۲۰ هکتار ناحیه نمایشگاهی‌ است، مطالعات این بخش نهایی شده و در آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.
ابراهیمی با اشاره به این که اراضی شهرک صنعتی ثامن در سه قالب صنعتی، کارگاهی و تجاری تعریف و قابل واگذاری به متقاضیان است، گفت: این شهرک دارای امکانات متنوعی از جمله ایستگاه آتش نشانی، مجتمع خدماتی، مجتمع کارگاهی، فضای سبز، انتظامات و خدمات نگهداری است که البته تکمیل و توسعه هرچه بیشتر این امکانات و فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز صنعتگران همچنان در دستور کار است.
اتحادیه درودگران قم که فعالیت خود را از سال ۱۳۶۱ آغاز کرده با بیش از چهار هزار عضو در حوزه‌های تولید محصولات چوبی، رنگ کاری، رویه کوبی و منبت کاری از بزرگترین اصناف استان است که با ایجاد اشتغال مستقیم برای حدود ۲۰ هزار نفر در صنعت چوب، رتبه بالایی در حوزه اشتغال قم دارد.
استان قم در بخش صنعت دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.
  • نویسنده :
  • منبع :