19 دی: ولیعهد عربستان سعودی در سخنانی از تلاش این کشور برای تشکیل یک جنبش عربی - اسلامی به منظور تحت فشار قرار دادن جامعه بین‌المللی در راستای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری واس، محمد بن سلمان در سخنرانی سالانه سلطنتی به نیابت از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور در این باره اظهار داشت، با توجه به جایگاه منطقه‌ای و جهانی عربستان تلاش کردیم تا روابط سازنده خود را با کشورهای برادر و دوست تقویت کنیم و به همین منظور سال گذشته میزبان تعدادی اجلاس بزرگ با حضور بیش از ۱۰۰ کشور بوده‌ایم.
وی گفت: عربستان برای مقابله با حوادث دردناکی که برادران ما در غزه در معرض آن هستند، نشست فوق العاده مشترک عربی -  اسلامی را برگزار کرد که ریاض از طریق آن برای ایجاد یک جنبش مشترک عربی و اسلامی تلاش کرد جامعه بین المللی را تحت فشار قرار دهد تا برای توقف تجاوز اسرائیل و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، مواضع جدی و محکمی اتخاذ کند.
بن سلمان در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: رویکرد منسجم عربستان بر مبنای احترام به حاکمیت ملی همه کشورها، عدم مداخله در امور داخلی آنها، تعهد دائمی به اصول مشروعیت بین‌المللی و قطعنامه‌های آن، پایبندی به اصول حسن همجواری و حل و فصل اختلافات از طریق راه‌های مسالمت آمیز است.
ولیعهد عربستان سعودی همچنین ادامه داد، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ با رشد ۶۴ درصدی به دستاورد تاریخی در حوزه گردشگری دست یافتیم.

  • نویسنده :
  • منبع :