19 دی: آیین بزرگداشت حماسه ۹ دی، روز شنبه با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم، طلاب و مسوولان لشکری و کشوری در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد.
در این آیین آیات سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) حضور داشتند.
طلاب و قشرهای مختلف مردم قم در این تجمع با سردادن شعارهایی مانند «حیدریم حیدریم مدافع رهبری»، «دست خدا با ملته تا پیرو ولایته»، «ما همه عمار توایم خامنه‌ای مطیع فرمان توایم خامنه‌ای»، «در ۹ دی با شور و همصدایی نابود شد فتنه آمریکایی»، «ملت ما بیدار است از آمریکا بیزار است»، «مرگ بر آمریکا» «ملت قهرمان ما پیوسته هینمه آمریکا را شکسته» «ولایت فقیه اصل دین است محور اتحاد مسلمین است»، «شعار ملت ما پیروی از رهبر است همدلی و اتحاد حافظ این کشور است»، «زنان با حجاب ما مایع افتخارند فتنه گران بی‌حیا مایع ننگ و عارند»، «نتیجه بصیرت میثاق با ولایت وسیله هدایت میثاق با ولایت»، «یاایهاالمسلمون غزه شده خون»، «با غزه ماهمدریم آماده نبردیم»، «ماییم و جنگ با دیو از غزه تا تل‌آویو»، «رژیم صهیونسیتی خانه عنکبوت است سرنوشت اسراییل نابودی و سقوط است» و «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»، ضمن محکومیت فتنه سال ۸۸ بر حمایت خود از مردم مظلوم غزه تاکید کردند.
امام جمعه موقت کاشان در بخشی از این آیین طی سخنانی، ابراز داشت: بصیرت آن نگاه نافذی است که بخشی از آن از طریق تحقیق و دانش اندوزی و بخش مهم دیگر آن از طریق بندگی محض الهی حاصل می‌شود.
حجت‌الاسلام علی احتشام اضافه کرد: متحجرین و مقدس‌نماها از جمله افرادی هستند که برغم اینکه درس دین خوانده‌اند اما در ظاهر مفاهیم دینی مانده‌اند و هیچوقت بصیرت لازم را نداشته‌اند.
استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اگر خواص به وظایف خود به درستی عمل می‌کردند فتنه‌های چهار دهه گذشته فرصت بروز و ظهور پیدا نمی‌کرد.
احتشام با تاکید بر ضرورت تبیین عوامل فتنه‌های چهار دهه گذشته، تصریح کرد: هنوز اقدام تحولی و شاخص در خصوص مسأله جهاد تبیین برغم مطالبه چند ساله رهبر معظم انقلاب محقق نشده است.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همچنین مطالبه مهم و دیگر رهبر معظم انقلاب در رابطه با تشکیل کانون بزرگ تبلیغی در حوزه علمیه قم هنوز نتوانسته شکل و سامان مطلوب خود را بدست آورد.
وی در ادامه با تمجید از عملکرد دولت سیزدهم، تصریح کرد: کشور ما در گذشته از نظر ساختارهای مختلف حکمرانی دچار عقب‌ماندگی شد که با تلاش شبانه روزی دولتمردان امید می‌رود جبران شود.
امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: دشمنان نسبت به حضور کمرنگ مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال‌جاری برنامه‌ریزی کرده که لازم است نسبت به ایجاد امیدافرینی در بین مردم تلاش شود.
نهم دی ماه ۸۸ مردم سراسر کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده توسط دشمنان اسلام پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان‌ها آمدند و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند؛ نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا ۱۹ دی ماه به نام دهه بصیرت نامگذاری شد.
  • نویسنده :
  • منبع :