19 دی: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه پنج‌میلیون و ۳۱۰ هزار قطعه‌ریزی مرغ گوشتی در مرغداری‌های استان انجام شده‌است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.
منصور دیان اردستانی روز یکشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی قم در راستای تامین امنیت غذایی مردم با همکاری تشکل‌ها و بهره‌برداران حوزه طیور تمام امکانات موجود را به کار گرفته تا ظرفیت تولید گوشت مرغ در این استان را افزایش دهد.
وی افزود: در همین راستا یکی از اقدام‌های مهم برای افزایش سطح تولید گوشت مرغ در قم، بالابردن میزان جوجه‌ریزی می‌باشد که این موضوع با همراهی خوب مرغداران در حال انجام است و در آینده نیز این روند با هدف تامین نیاز بازار با جدیت دنبال خواهد شد.
وی ادامه داد: جلسه‌های مرتبط با موضوع امنیت غذایی با حضور مسئولان دستگاه‌های متولی به صورت منظم و مستمر در سازمان جهاد کشاورزی قم برگزار و در آن آخرین وضعیت تولید و تامین گوشت مرغ برای پاسخ به نیاز بازار استان رصد می‌شود.
سال گذشته در مجموع ۲۴ هزار و ۲۳۸ تُن گوشت مرغ در واحدهای مرغداری استان قم تولید و به بازار مصرف عرضه شد که با برنامه‌ریزی انجام شده این میزان در سال جاری روند افزایشی نیز خواهد داشت.
قم از جمله استان‌های برتر کشور ازنظر تراکم مرغداری‌های فعال است؛ این استان رشد قابل‌توجهی در صنعت طیور دارد و به‌طور میانگین هشت درصد نیاز تخم‌مرغ و سه درصد نیاز مرغ گوشتی کشور را تامین می‌کند.

  • نویسنده :
  • منبع :