19 دی: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: همزمان با قیام تاریخ ساز نوزدهم دی، بیش از دو هزار نفر از مردم قم با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.
حجت الاسلام محمدحسن ذاکری رئوف، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری گفت: همزمان با قیام نوزدهم دی سال ۱۳۵۶، بیش از دو هزار نفر از مردم قم با رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) دیدار می‌کنند.
وی افزود: سال گذشته با توجه به محدودیت‌های بهداشتی، هفتصد نفر از مردم قم با رهبر انقلاب دیدار کردند که امسال این تعداد نزدیک به سه برابر خواهد بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه ثبت نام مشتاقان دیدار با رهبر انقلاب در پانصد مسجد استان صورت گرفت افزود: با انجام قرعه کشی، اسامی منتخبان مشخص شده است. 
وی با بیان اینکه بیشتر مراجعه کنندگان برای ثبت نام، نوجوانان و جوانان بوده اند گفت: رویکرد اصلی ما این است افرادی که تاکنون توفیق دیدار با رهبر انقلاب را نداشته اند برای دیدار به تهران اعزام شوند.
«روزنامه اطلاعات در ۱۷ دی‌ماه ۱۳۵۶ مقاله‌ای را تحت عنوان «ایران و استعمار سرخ و سیاه» به امضای «احمد رشیدی مطلق» به چاپ رساند و در این مقاله به امام خمینی(ره) توهین کرد.
قیام روز ۱۹دی مردم قم، تظاهرات اعتراضی نسبت به چاپ این مقاله بود و این قیام نقش بسزایی در سرنوشت انقلاب اسلامی ایران داشت که از آن به عنوان جرقه انقلاب و سرآغاز بیداری ملت ایران یاد می‌شود و پس از قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بار دیگر قم را به عنوان مرکز مبارزه علیه رژیم پهلوی معرفی کرد و سرانجام موجب پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ و سرنگونی نظام پهلوی و پایان سلطنت در ایران شد.»
  • نویسنده :
  • منبع :