19 دی: با تصویب نمایندگان مجلس ملی چین، دولت مرکزی موظف شد قانون آموزش میهن‌پرستی را از امروز دوشنبه اول ژانویه (۱۱ دی) اجرایی کند.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، در پی نشست کمیته دائمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین که برای بررسی پیش‌نویس الحاقیه قوانین و اتخاذ تصمیمی در زمینه عزل و نصب مقامات رسمی از دوشنبه (سوم دی) تا روز جمعه (هشتم دی) برگزار شده بود، با اضافه کردن قانون جدید آموزش میهن‌پرستی برای شهروندان چینی، دولت مرکزی موظف شد تا این قانون را از امروز دوشنبه اول ژانویه (۱۱ دی) در مدارس اجرا کند.
این رسانه چینی افزود: پکن موظف است در حوزه های «ایدئولوژی و سیاست»، «تاریخ و فرهنگ»، «نمادهای ملی»، «زیبایی‌های سرزمین مادری»، «قانون اساسی و قانون»، «وحدت ملی و همبستگی قومیتی»، «امنیت و دفاع ملی» و «قهرمانان و الگوها» کودکان و نوجوان سرتاسر چین را آموزش دهد.
شینهوا خاطرنشان کرد بر پایه این قانون، همه منابع موجود از جمله «میراث حزب کمونیست چین»، «آثار فرهنگی»، «پایگاه های آموزش میهن پرستانه» و «مکان های فرهنگی متنوع» در جهت آموزش میهن پرستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
تصویب این قانون در زمانی صورت می‌گیرد که احتمال می‌رود بسیاری از جوانان این کشور تحت تاثیر رسانه‌های اجتماعی، فیلم‌ها و... از ایدئولوژی، تاریخ و فرهنگ و باورهای چین فاصله بگیرند.

  • نویسنده :
  • منبع :