19 دی: امام جمعه قم ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان گفت: مردم مومن و با بصیرت ما از مسئولان‌ انتظار دارند که به این جنایت‌کاران کودک‌کُش چنان پاسخ کوبنده‌ای بدهند که برای دشمنان‌ ما درس عبرتی باشد.
آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمارجمعه قم اظهار داشت: حادثه گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و جراحت تعداد زیادی از هموطنان، زائران و مریدان سردار دل‌ها شد، نشان از ضعف و ناتوانی دشمنان کوردل و قسم خورده جمهوری اسلامی و مردم عزیز ما دارد.
وی افزود: مردم ما از ابتدای انقلاب تاکنون با این حوادث ناگوار روبه‌رو بوده‌اند، هیچ‌گاه از این حادثه‌ها و جنایت‌ها احساس شکست نکرده و بر خلاف کید و مکر و فتنه دشمنان به دنبال هر حادثه‌ای با توان، اراده و عزم بیشتری به راه‌ خودشان ادامه داده‌اند.
سعیدی تاکید کرد: ملت ما از دشمنان خود و مزدوان داعشی آنها، انتظاری جز این ندارند، چراکه دشمنان جهانی ما و به خصوص صهیونیست‌های جنایت‌کار، مردم عادی و زنان و کودکان بیگناه را از غزه تا کرمان به خاک و خون می‌کِشند و دنیای استکبار به‌ویژه آمریکای جنایت‌کار و انگلیس منفور و مَکار همچنان حامی صهیونیست‌های خون‌خوارند.
وی گفت: دنیای استکبار نه تنها از شهید سردار سلیمانی، بلکه از زائران مزار ایشان نیز هراس دارند، ولی بدانند سربازان حاج قاسم، برای گرفتن انتقام سخت از شما و مزدورانتان آمادگی دارند.
ساعت ۱۴:۴۵ روز سیزدهم دی‌ماه جاری، وقوع ۲ انفجار مهیب در مسیر گلزار شهدای کرمان و مراسم سال‌گرد شهید سردار سلیمانی، منجر به شهادت ۸۹ تَن از هموطنان‌مان شد.
سعیدی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات‌ یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در یازدهم اسفندماه سال جاری گفت: یکی از توصیه‌هایی که رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات دارند، مشارکت حداکثری و عمومی مردم است.
وی اضافه کرد: این مشارکت عمومی الزام‌هایی دارد و شورای نگهبان بر همین اساس، برای تحقق هرچه بهتر و بیشتر مشارکت مردم تدابیری اندیشیده، تا با معیارهایی از قبیل حفظ اساس و اصول انقلاب و جلوگیری از نفوذ اندیشه‌های منحرف و حضور مزدوران دشمن و افراد فرصت‌طلب و مخالف نظام‌اسلامی، به مطالبه‌های حضرت امام و رهبر معظم انقلاب پاسخ مثبت بدهد.
وی ادامه داد: شورای نگهبان در تلاش است تا زمینه یک انتخابات پرشور و سالم را برای شما مردم عزیز فراهم آورد، و این حضور و مشارکت، زمینه‌ساز تحول و تعیین‌کننده سرنوشت جامعه است‌.
امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود قیام ۱۹ دی مردم قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: قیام نوزده دی در سال ۱۳۵۶ و در پی نوشتن مقاله سخیف درباره امام اُمت، از طرف رژیم سفاک پهلوی شکل گرفت.
وی افزود: این قیام در سِیر تطورها و تحول‌های انقلاب‌اسلامی جایگاه‌ ویژه‌ای دارد چون این حرکت مردمی و روحانیت محور، آغازگر تحول اساسی و بنیادین در انقلاب‌اسلامی بود و با برگزاری اربعین‌های شهیدان قم و تبریز و اماکن دیگر، بنیان رژیم ستمگر و ضد اسلامی شاه، در هم فرو ریخت و با پیروزی انقلاب و حضور حضرت امام(ره)، اساس نظام جمهوری اسلامی به وجود آمد.
سعیدی گفت: هر سال به همین مناسبت، مردم قم افتخار دارند که به دیدار رهبر عزیز انقلاب مشرف شده، و از رهنمودهای اساسی و مهم ایشان بهره‌مند شوند.
  • نویسنده :
  • منبع :