19 دی: رزمایش دریایی مردمی و مشترک سپاه ایران و عراق با حضور ۳۱۳ شناور در یادمان شهدای والفجر ۸ برگزار شد.
رزمایش مشترک مردمی ایران و عراق با حضور فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه، نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار خوزستان، جمعی از مسئولان خوزستان و آبادان و سران طوایف و شیوخ عراقی و ایرانی در محل یادمان شهدای والفجر 8 برگزار شد.
حجت‌الاسلام موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در این رزمایش اظهار کرد: شهدای مقاومت وحدت بین مردم شریف ایران و عراق را مضاعف کردند.اگر امروز شاهد امنیت هستیم و آمریکا از محور مقاومت خوف دارد، این در سایه تلاش های سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس است.
سردار مهدی هاشمی فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه نیز در این رزمایش بیان کرد: به مناسبت این روز بزرگ برای جبهه تاریخی مقاومت، رژه با اقتدار بسیج دریایی را با حضور مسئولان و جمعی از مردم در اروند رود برگزار کردیم.
وی افزود: امروز توفیق داشتیم که در کنار فرماندهان حشدالشعبی، نمایندگان مجلس و سایر عشایر و مسئولان کشوری عراق باشیم و در رودخانه مرزی مشترک بین دو کشور با هدف آزادی قدس و حمایت از مردم مظلوم غزه این نمایش اقتدار امروز رقم خورد.
سردار هاشمی گفت: در این رژه با شکوه به همه نشان دادیم که همه ملت های مقاومت به ویژه ملت ایران از صیاد گرفته تا سردار همه ایستاده اند و از آرمان بزرگ قدس دفاع می‌کنند و تا جان در بدن داریم از فلسطین و مردم مظلوم غزه حمایت می‌کنیم.
وی بیان کرد: این رژه برای اولین بار است که بین دوکشور ایران و عراق و با حضور مسئولان هر دو کشور رقم میخورد و ان شالله شاهد همکاری های بزرگتری‌نیز خواهیم بود.
فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه عنوان کرد: امروز تعداد 313 فروند از شناور های بسیج دریایی نیرو دریایی سپاه را به کار گرفتیم و این ظرفیت نیز در بسیج دریایی وجود دارد که هزاران فروند شناور را در دریا بسیج کنیم و همه آنها علیه استکبار و صهیونست با انگیزه و در زمان لازم ورود خواهند کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :