19 دی: وزیر کشور با بیان اینکه هیات‌های اجرایی برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات تنها ۱۰ روز فرصت داشتند، گفت: این موضوع باعث شد، برای عده ای عدم احراز صلاحیت زده شود.
احمد وحیدی روز دوشنبه در حاشیه جلسه با استانداران سراسر کشور، با اشاره به مهلت هیأت‌های اجرایی برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم اظهار داشت: بیشتر از ۱۱ هزار نفر در هیات‌های نظارت تأیید صلاحیت شده‌اند و اکنون انتخابات وارد مرحله جدیدی شده است.
وی با تاکید بر اینکه هنوز فرصت برای اعتراض وجود دارد، اضافه کرد: کسانی که رد صلاحیت شده یا عدم احراز خورده‌اند، می‌توانند اعتراض کرده و مدارک خود را ارائه دهند.
وزیر کشور با بیان اینکه یک روزنامه خاص از صحبت‌های من درباره فرصت بررسی صلاحیت‌ها برداشت اشتباه کرده است، یادآور شد: هیأت‌های اجرایی برای بررسی صلاحیت‌ها ۱۰ روز فرصت داشتند و این زمان کمی بود؛ اما در قانون جدید انتخابات فرصت بیشتری برای بررسی صلاحیت‌ها در نظر گرفته شده است.
وحیدی ادامه داد: بر اساس قانون هیأت‌های اجرایی ۱۰ روز، هیأت‌های نظارت ۵۰ روز و شورای نگهبان ۳۰ روز فرصت بررسی دارند؛ بنابراین فرصت بررسی صلاحیت‌ها بیشتر شده است.
وی افزود: صرفا فرصت هیأت‌های اجرایی ۱۰ روز بود که آن‌ها شاید فرصت بررسی همه موارد را نداشتند و برای برخی، عدم احراز خورده بود. برای مثال عده ایبه دلیل ارائه نکردن مدارک پنج سال فعالیت خود، عدم احراز خورده‌اند ولی در ۵۰ روز بعدی فرصت ارائه این مدارک خود را داشتند.
وزیر کشور با اشاره به اینکه اکنون فرصت اعتراض وجود دارد و شورای نگهبان برای بررسی اعتراضات ۳۰ روز فرصت دارد، عنوان کرد: برخی به اشتباه از سخنان من برداشت کرده‌اند که من یک جا گفته‌ام فرصت کم بوده و یک جا گفته‌ام فرصت کافی بوده است، رسانه ها باید به صحبت ها دقت کنند.
وحیدی با اشاره به جلسه امروز با استانداران و وزیر رفاه، گفت: این جلسه با حضور استانداران، وزیر رفاه، معاونان وزارت اقتصاد، سازمان بهزیستی، کمیته امداد، بسیج سازندگی و بانک های مختلف تشکیل شد و موضوع جلسه نیز نحوه تخصیص و استحصال منابع پیش‌بینی شده در بودجه برای قرض الحسنه و تسهیلات اشتغالزا بود.
وی افزود: سال گذشته و امسال در مجموع ۱۸۰ همت منابع برای اشتغال‌زایی و قرض‌الحسنه پیش‌بینی شده است و امروز بررسی شد که چگونه این منابع وصول شود. همچنین در این جلسه درباره بهبود عملکرد تبصره ۱۸ قانون بودجه تصمیم‌گیری شد.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته و امسال اقدامات خوبی برای اشتغال‌زایی انجام شده و استفاده بهتر از این ماده قانونی ظرفیت اشتغال‌زایی را بیشتر می‌کند.
وحیدی با تاکید بر ایجاد اشتغال برای همه اقشار جامعه اضافه کرد: در این جلسه تاکید شد که به ایجاد اشتغال تحصیلکردگان توجه بیشتری شود، زیرا نرخ بیکاری آنها بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه در این جلسه همچنین پیشنهاد شد که سقف تسهیلات برای اشتغال‌زایی افزایش یابد که در شورای عالی اشتغال باید به جمع بندی رسیده و تصویب شود، یادآورشد: درباره نقش استانداری ها و نهادهای حمایتی در جذب منابع اشتغال زایی نیز همفکری شد تا استان‌ها در جهت توسعه و پیشرفت حرکت کنند.
وحیدی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی هم گفت: بیشتر مراحل ۲۴گانه انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که در روز انتخابات، احراز هویت‌ها هم الکترونیکی است. طبق قانون انتخابات مجلس، اخذ رای در یک هشتم صندوق‌ها در حوزه‌هایی که بیش از یک نماینده دارند، باید الکترونیکی باشد.
  • نویسنده :
  • منبع :