19 دی: عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه جامعتین در انتخابات خبرگان لیست مشترک ارائه خواهد داد، گفت: در ارتباط با انتخابات مجلس هم امیدواریم، با مذاکراتی که انجام می‌شود، اصولگرایان به تفاهم کامل و توافق برسند.
حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، درباره رایزنی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان، گفت: جامعتین اجزای لاینفک از یکدیگر هستند، از این رو تصمیماتی که برای جامعتین گرفته می‌شود مشترک است و در گذشته نیز همین‌طور بوده و در حال حاضر هم اینگونه است. تصمیم دو جامعه با یکدیگر مشترک است و مشکلی با هم ندارند.
وی با بیان اینکه اعضای جامعتین رایزنی هایی با یکدیگر داشته اند، افزود: البته تعداد اعضای جامعه مدرسین بیش از جامعه روحانیت است و در گذشته نیز همینگونه بوده است زیرا بیشتر شخصیت‌های روحانی در حوزه علمیه قم حضور دارند.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: جامعه روحانیت و جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان کاملا با هم هماهنگ هستند و لیست مشترک خواهند داد.
ابراهیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فهرست جامعتین در انتخابات خبرگان در تهران چه زمانی نهایی می شود؟، گفت: البته من نمی‌توانم برای این منظور زمان تعیین کنم، اما قطعا با توافق، تصمیم گیری و اعلام خواهد شد.
وی در ارزیابی خود از همگرایی و وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس دوازدهم، اظهار کرد: البته من معتقدم که چَک و چانه قبل از انتخابات همواره بوده و برخی از جریانات ممکن است لیست جدا بدهند اما در نهایت نتیجه‌ای که میان جامعه روحانیت و اصولگرایان حاصل می‌شود لیست واحد خواهد بود.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: از آنجایی که همه اصولگرایان معتقد به اسلام، ولایت فقیه، نظام مقدس جمهوری اسلامی، توصیه‌های حضرت امام(ه) و مقام معظم رهبری هستند و خط مشی‌شان نیز بر همین اساس است حتما به لیست واحد خواهند رسید، ضمن آنکه تا انتخابات زمان کمی باقی مانده است و اگر بحث و اختلاف نظری هم وجود داشته باشد با مذاکره، صحبت و توصیه برخی از شخصیت‌ها در جریان اصولگرایی قابل رفع خواهد بود.
ابراهیمی خطاب به فعالان اصولگرا، اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم آنها معجزه الهی و نوری که خداوند در قلب مردم انداخت و همه اطراف حضرت امام(ره) جمع شدند را فراموش کنند و اگر این موضوع مدنظر باشد طبعا باید یک هدف را در نظر بگیرند و نتیجه آن ائتلاف خواهد بود.
وی با بیان اینکه امیدوارم همه به یک موضوع رأی بدهند و از آنجایی که هنوز تا انتخابات زمان باقی مانده من از اینکه اصولگرایان به تفاهم برسند مایوس نیستم، گفت: معتقدم وحدت اصولگرایان و ارائه فهرست واحد در انتخابات خبرگان قطعی است. در ارتباط با فهرست واحد برای انتخابات مجلس هم امیدوارم اصولگرایان به تفاهم کامل و توافق دست یابند.
  • نویسنده :
  • منبع :