19 دی: یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت برخی کالاها، بر لزوم ورود ستاد تنظیم بازار به این موضوع تاکید کرد.
محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب و نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲) صحن مجلس در تذکری به وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن ملی گفت: با توجه به تعللی که متأسفانه برخی از ادارات مسکن و شهرسازی و پیمانکاران انجام دادند، قیمت مصالح ساختمانی بالا رفته و آورده مردم را تا ۷۰۰ میلیون رسانده است؛ چطور می‌شود فردی با ۷۰۰ میلیون صاحب مسکن شود؟ باید موضوع مسکن ملی به صورت جدی نظارت و پیگیری شود تا قشر محروم بتوانند صاحب مسکن شوند.
وی همچنین با اشاره به حقوق دریافتی کارکنان نیروهای مسلح به ویژه سپاه و نیروی انتظامی، اظهار کرد: متأسفانه حقوق این گروه بسیار پایین است؛ با توجه به اینکه امنیت کشور دست این گروه است، باید نسبت به استاندارد کردن و افزایش حقوق نیروهای مسلح اقدام شود.
این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم اجرای طرح رتبه‌بندی بازنشستگان فرهنگی عنوان کرد: متأسفانه هنوز حکم آنها توسط وزارت آموزش و پرورش صادر نشده و آنها در بلاتکلیفی هستند.
آصفری در تذکر دیگری تاکید کرد: ستاد اجرایی، اوقاف و بنیاد مستضعفان با درآمدهایی که دارند برای محرومیت‌زدایی و ایجاد شغل برای جوانان به کمک دولت بیایند.
وی همچنین بر لزوم اجرای مصوبه مجلس درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و گفت: مجلس در برنامه هفتم توسعه تصویب کرده بود که در سال اول باید ۴۰ درصد نسبت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام شود. خواهشمند است کمیسیون تلفیق منابع آن را به جد ببیند تا مشکلی برای این عزیزان ایجاد نشود.
این نماینده مجلس در پایان اظهار کرد: علیرغم تأکیدی که رئیس جمهور داشتند، قیمت مواد پروتئینی به ویژه گوشت بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش داشته است؛ بنابراین لازم است ستاد تنظیم بازار وارد شده و نگذارد فشار بیشتر به مردم وارد شود.
همچنین امروز نصراله پژمان فر نماینده مردم مشهد نیز با گلایه از گرانی ها به ویژه گرانی گوشت در نشست صحن علنی گفت: ما ارز ترجیحی را حذف کردیم اما بنا بود دولت علیرغم اینکه تصمیم مجلس این بود که به مردم کالابرگ الکترونیکی بدهیم، یارانه نقدی بدهد و قول داد که هر از چندگاهی با توجه با بی‌ارزش شدن ریال در این موضوع تجدیدنظر کرده و مسئله را به سمتی ببرند که به روز شود چرا که اگر آن زمان گوشت کیلویی ۲۰۰ هزار تومان الان به حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان رسیده است و همین طور این وضعیت در مورد سایر کالاها نیز وجود دارد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: به دنبال این وضعیت ۵ قشر آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین به شدت آسیب دیدند بنابراین لازم است دولت نسبت به رفع این شرایط ورود جدی داشته باشد.
  • نویسنده :
  • منبع :