19 دی: در صد و شانزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم افزایش تعرفه، عوارض و بهای خدمات شهرداری قم به میزان ۳۸ درصد در بودجه سال آینده مدیریت شهری تصویب شد.
عضو شورای اسلامی شهر قم روز یکشنبه در این جلسه با بیان این که با درنظرگرفتن نرخ تورم، افزایش بهای خدمات و عوارض شهرداری قم در سال آینده می‌توانست بیشتر از این رقم باشد، گفت: میزان افزایش تعرفه، عوارض و بهای خدمات شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ در جهت تشویق و رونق ساخت‌وساز ۳۸ درصد افزایش خواهد داشت.
مجید اخوان ادامه داد: بودجه سال آینده شهرداری قم، ۱۴۰ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده که ۲۶ هزار میلیارد ریال از آن صرف هزینه‌های جاری خواهد شد.
رییس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه ابراز داشت: ساخت‌وساز در قم وضعیت خوبی ندارد و حجم عملیات عمرانی این شهر قابل‌مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر نیست.
محسن محرری گفت: درصورتی‌که بودجه ۱۴۰ هزار میلیاردریالی شهرداری قم تصویب شود، ۲ هزار میلیارد ریال کسری درآمد شهرداری از محل تعرفه عوارض را در قالب‌های دیگر می‌توان، جبران کرد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم نیز گفت: با توجه به نرخ تورم، افزایش ۳۸ درصدی بهای خدمات علاوه بر اینکه دردی از شهر دوا نمی‌کند؛ بلکه سبب کسری بودجه خواهد شد.
مهرداد توکلی مقدم گفت: با افزایش ۳۸ درصدی بهای خدمات و عوارض شهرداری در سال آینده و عقب‌ماندگی آن از تورم، کسری دست‌کم ۲ هزار میلیاردریالی بین درآمد و هزینه‌های مدیریت شهری را شاهد خواهیم بود.

  • نویسنده :
  • منبع :