19 دی: رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در سخنانی با اشاره به نقش این اتحادیه در حمایت از فلسطین از برنامه خود برای ارسال ۱۰۰ کشتی حامل کمک به نوار غزه خبر داد.
شیخ علی محی الدین قره داغی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره در این باره اظهار کرد: اتحادیه نقش مهمی در راستای دفاع از حقوق ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه از هفتم اکتبر به بعد ایفا کرده است.
رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان تاکید کرد: اتحادیه جهانی علمای مسلمان نقش مهمی در راستای تشویق امت اسلام به حمایت از فلسطین و اعتصاب سراسری با مشارکت ملت‌های عربی و اسلامی ایفا کرده است.
وی گفت: طرح‌ها و برنامه‌های دیگری نیز در حمایت از غزه طی روزهای آینده به کشورهای اسلامی بزرگ همچون ترکیه، مالزی و اندونزی ارائه خواهد شد.
قره داغی افزود: هیئتی متشکل از اتحادیه جهانی علمای مسلمان به ریاست من هماهنگی‌های لازم را با مصر به منظور ورود کمک‌ها به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح انجام داده است.
قره داغی همچنین اعلام کرد ۱۰۰ کشتی حامل کمک برای ملت فلسطین به نوار غزه اعزام می‌شود و کشورهای مشرف به دریای مدیترانه باید از این کشتی‌ها حفاظت کنند تا در نهایت بتوانند به غزه برسند.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش از موضع آفریقای جنوبی در حمایت از فلسطین و شکایت علیه نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری تقدیر و تشکر کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :