19 دی: استاندار قم گفت: بانک‌های خصوصی استان حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع استان را به خارج از استان منتقل کرده اند که باید هرچه سریع‌تر این منابع را بازگردانند.
سید محمد آقامیری روز شنبه درجلسه کارگروه اشتغال استان، رتبه سی و یکم قم در ایجاد اشتغال بر مبنای سامانه رصد اشتغال را زیبنده ندانست و گفت: با هر دستگاهی که در این زمینه کوتاهی کرده باشد برخورد می‌شود و دستگاه‌هایی که به درستی به تعهداتشان عمل کرده اند، تشویق خواهند شد. 
آقامیری به نرخ بیکاری حدود ۸ درصدی استان اشاره کرد و گفت: وجود نرخ ۸ درصدی بیکاری در حالی اعلام می‌شود که تمامی شهرک‌های صنعتی استان نیازمند نیروی کار هستند و این موضوع گویای اشتباه در محاسبه نرخ بیکاری است. 
وی به عدم همکاری بانک‌های خصوصی در ارائه تسهیلات به مردم و طرح‌های اشتغال زا پرداخت و گفت: بانک‌های خصوصی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع استان را به خارج از استان منتقل کرده اند که باید هرچه سریع‌تر این منابع را بازگردانند. 
استاندار قم تاکید کرد: در این رابطه به عملکرد بانک‌های خصوصی معترض هستیم و تا سرمایه مردم به قم بازنگردد ما این مساله را رها نخواهیم کرد.
وی در ادامه بر رعایت شان مذهبی قم در صدور مجوز فعالیت‌های اقتصادی تاکید کرد و گفت: به هیچ عنوان برای صنایع آب بر و صنایعی که آلودگی محیطی و مذهبی ایجاد می‌کنند مجوز احداث داده نمی‌شود. 
آقامیری تصریح کرد: قم شهر صنعتی نخواهد شد و باید مذهبی بماند.

  • نویسنده :
  • منبع :