19 دی: سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان جعفرآباد گفت: با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، پروژه ارتقای ایمنی محور قدیم سلفچگان- ساوه، در قالب عملیات نصب نیوجرسی مفصلی و تابلو، لکه‌گیری آسفالت و ترانشه برداری، انجام شد.
مسعود زوار زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: محور قدیم سلفچگان- ساوه، از جاده‌ های مهم کشور است که از ترافیک ترکیبی و چشمگیری برخوردار است.
وی با بیان اینکه به دلیل موقعیت و نقش این محور در مبادلات ترانزیتی کشور، جهت صیانت و ارتقای ایمنی آن طرح‌های عمرانی جاده‌ای متنوعی در طول سال عملیاتی می‌شود، گفت: در همین راستا پروژه ترکیبی ارتقای ایمنی این محور از ابتدای مهرماه سال جاری آغاز و در پایان دی‌ماه تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
وی اظهار داشت: باتوجه‌به بررسی‌های میدانی به‌عمل‌آمده، نسبت به ارتقای ایمنی آن با اجرای عملیات ترانشه برداری واقع در محدوده تقاطع نورآباد، اقدام شد.
سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان جعفرآباد با اشاره به اقدامات حوزه عملیات ترانشه برداری انجام شده گفت: این عملیات به طول ۱۰۰ متر و عرض هشت متر، به منظور اصلاح قوس افقی- عمودی واقع در محدوده اعلامی، جهت توسعه شعاع دید رانندگان اجرا شد.
زوارزاده ازدیگر اقداماتی که به صورت امانی جهت ارتقای ایمنی محور قدیم سلفچگان- ساوه صورت گرفته به اجرای عملیات باررریزی دهانه پلهای آبرو این محور اشاره و تصریح کرد: در این عملیات با اجرای خاکریزهای حائل، ۱۵۰دهانه پل آبرو این محور ایمن سازی شد.
وی اجرای عملیات آرامسازی را در زمره اقدامات جهت ارتقای ایمنی محور قدیم سلفچگان- ساوه برشمرد و افزود: در قالب این عملیات نسبت به تعریض، رفع افتادگی شانه، اصلاح شیب شیروانی و غیره درطول این محور ترانزیتی اقدام به عمل آمد.
زوار زاده به اجرای طرح پیمانی جهت ارتقای ایمنی محور مذکور اشاره و تصریح کرد: ۹۱ قطعه نیوجرسی مفصلی ۶ متری در نقاط پرتگاهی نصب شد.
سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان جعفرآباد به نصب ۲۰۰ عدد انواع تابلوهای اخطاری د طول محور اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات جانمایی و نصب تابلوها به صورت امانی و توسط عوامل فنی اداره متبوع صورت گرفته است.
زوار زاده درخصوص میزان اعتبار هزینه شده جهت اجرای پروژه ارتقای ایمنی محور قدیم سلفچگان- ساوه عنوان کرد: بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صرف تهیه نیوجرسی مفصلی و تابلو علائم هزینه شده است.
وی یادآور شد: در بخش امانی طرح، ۱۴ نفر عوامل فنی اداره متبوع با بهره مندی از ۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک ناوگان راهداری، نسبت به اجرای این طرح اقدام کردند.
  • نویسنده :
  • منبع :