۱۹ دی: مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم از رشد ۱۰۰ درصدی توزیع و مصرف کودهای کشاورزی یارانه‌ای در کشت پائیزه گندم در استان قم طی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.
حسین زند ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر بیان کرد: با توجه به اهمیت و اولویت محصولات اساسی کشاورزی همچون گندم در کشت پائیزه و تأثیر و نقش اساسی این محصولات در پایداری امنیت غذایی کشور، برای محصولات کشت پائیزه امسال استان قم بیش از ۱۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه توزیع و مصرف گردید که در مقایسه با کشت پائیزه سال گذشته استان بیش از ۱۰۰ درصد معادل ۵۰۰۰ تن به‌ویژه در کودهای فسفاته و پتاسه رشد در مصرف داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: برنامه کودهای کشاورزی یارانه‌ای مصوب ابلاغی استان قم در سال جاری ۱۷ هزار و ۷۰۲ تن شامل کودهای سه گانه ازته، فسفاته و پتاسه می‌باشد که از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ درصد برنامه مذکور توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان قم تأمین، تدارک و به استان حمل شده است. برنامه ابلاغی کودهای کشاورزی یارانه‌ای استان قم در سال جاری شامل ۱۱ هزار و ۴۱۸ تن کودهای ازته، ۴ هزار و ۲۸۴ تن کودهای فسفاته و ۲ هزار تن کودهای پتاسه می‌باشد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۷ هزار تن از کودهای تدارک و حمل شده به استان برای مصرف کشاورزان عزیز و بهره‌برداران بخش کشاورزی توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲ هزار تن رشد داشته‌ایم. در همین راستا و در ۱۰ ماهه ابتدای امسال بیش از ۱۱ هزار تن کودهای ازته و ۴ هزار تن کودهای فسفاته و ۲ هزار تن کودهای پتاسه در بخش کشاورزی استان قم توزیع و مصرف شده است.

زند با اشاره به توزیع و تحویل به موقع کود در استان قم افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان قم دارای ۲۱ کارگزار توزیع و فروش نهاده‌های کشاورزی است و مطابق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده همه محمولات کودی به موقع و در زمان مناسب جهت مصرف بخش کشاورزی استان به انبارهای تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان و کارگزاران فروش استان توزیع و حمل شده و در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.


  • نویسنده :
  • منبع : بازار