19 دی: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان اعلام کرد: «رستم نورگلوویچ مینیخانوف» رئیس‌جمهوری تاتارستان روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ با همراهی هیأتی ۵۰ نفره از وزیران و فعالان تجاری این منطقه روسیه به ایران سفر خواهد کرد.
داود میرزاخانی سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رئیس‌جمهوری تاتارستان که با حکم رئیس‌جمهوری روسیه، ریاست کارگروه راهبردی روسیه – جهان اسلام را برعهده دارد و در این چارچوب اخیرا در سفر به قطر، ترکیه و برخی دیگر از کشورها با سران این کشورها دیدار داشته است، در سفر به تهران نیز با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهد داشت.
سرکنسول ایران در کازان گفت: آقای مینیخانوف روز چهارشنبه همچنین با وزیران نفت،‌ صنعت، معدن و تجارت و معاونان سیاسی و هماهنگی دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو خواهد داشت.
وی اظهار داشت: رئیس‌جمهوری تاتارستان روسیه در ادامه برنامه‌های این سفر و در چارچوب تقویت دیپلماسی بین استانی ایران و روسیه،‌ در اصفهان حضور خواهد یافت و ضمن دیدار با استاندار این استان، راهکارهای توسعه مناسبات را بررسی خواهد کرد.
به گفته میرزاخانی، هیأتی ۵۰ نفره متشکل از برخی وزیران جمهوری تاتارستان،‌ تجار و فعالان اقتصادی از جمله مدیران شرکت‌های بزرگ نفتی و تولیدی این جمهوری، مینیخانوف را در سفر به ایران همراهی می‌کنند.
بر این اساس، شرکت‌های جمهوری تاتارستان روسیه و استان اصفهان ایران قرار است جلسات دوجانبه‌ای را برای توسعه همکاری‌ها برگزار کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :