19 دی: رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم یکشنبه شب با طرح محدود شدن ورود فلسطینی‌ها در ماه مبارک رمضان به مسجد الاقصی موافقت کرده است.
به گزارش الجزیره، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر افزود که این طرح را «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ارائه کرده بود که با موافقت نتانیاهو همراه شد.
بن گویر طرح جنجالی جدیدی علیه مسجدالاقصی در آستانه ماه مبارک رمضان ارائه کرده است که جلوگیری از ورود فلسطینیان ساکن کرانه باختری به مسجدالاقصی در ماه رمضان و تشدید محدودیت‌ها برای ورود اهالی قدس و فلسطینیان اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به این مکان مقدس اسلامی بخشی از طرح خطرناک وی اعلام شده است.
درحالی‌که کمتر از یک ماه به حلول ماه مبارک رمضان باقی مانده، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که این وزیر افراطی از اعضای کابینه نتانیاهو خواسته تنها به افراد بالای ۷۰ سال ساکن قدس و اراضی ۱۹۴۸ اجازه ورود به مسجدالاقصی در ایام ماه مبارک داده شود.
براساس این طرح جنجالی، ساکنان سایر مناطق کرانه باختری نمی توانند «مطلقاً» وارد مسجد الاقصی شوند. این در حالی است که از آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون رژیم صهیونیستی محدودیت‌های زیادی برای ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی اعمال کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :