وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش تعداد شهدا و زخمی‌های حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه این باریکه خبر داد.
در یکصد و چهل و چهارمین روز تجاوزات اشغالگران به غزه، منابعی به الجزیره مفاد چارچوب اولیه توافقنامه‌ای را که اخیراً توسط اسرائیل در پاریس مورد تایید قرار گرفته، فاش کردند که شامل آزادی ۴۰۰ اسیر فلسطینی از جمله تعدادی از اسیران با احکام سنگین، بازگشت تدریجی آوارگان به شمال نوار غزه، به استثنای کسانی می‌شود که در سن خدمت سربازی هستند.
در حالی که پیش‌بینی‌ها درباره سرنوشت یک توافق میان حماس و اشغالگران وجود دارد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، گفت امیدوار است تا چهارم مارس به آتش‌بس دست یابد، در حالی که گزارش‌های صهیونیست‌ها حاکی است نگرانند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر دولت اشغالگر به دلیل افزایش تقاضاهایش، این معامله را ناکام بگذارد.
جو بایدن همچنین در مصاحبه با NBC گفت: در صورت ادامه افزایش تعداد کشته‌شدگان فلسطینی، اسرائیل در خطر از دست دادن حمایت در سراسر جهان است.
او در عین حال افزود: اسرائیل موافقت کرد که در ماه رمضان فعالیت نظامی انجام ندهد. همچنین اسرائیل متعهد شد که تعداد زیادی از ساکنان رفح را قبل از شروع عملیات علیه حماس تخلیه کند.
وزارت بهداشت غزه نیز جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی را از تاریخ هفت اکتبر تا به امروز منتشر کرد.

این وزارت خانه تاکید کرد که تعداد شهدای فلسطینی در نوار غزه در نتیجه حمله‌های هوایی، زمینی و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه این باریکه به ۲۹ هزار و ۸۷۸ تن افزایش یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است: آمار زخمی‌های تجاوز به نوار غزه نیز به ۷۰ هزار و ۲۱۵ تن افزایش یافته است.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ جنایت علیه شهروندان فلسطینی ساکن نوار غزه مرتکب شده اند.

در جریان این ۱۱ جنایت وحشیانه دست کم ۹۶ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۷۲ تن دیگر زخمی شده اند.

دفاع مدنی غزه نیز اعلام کرد کودکان و شهروندانی هستند که از گرسنگی در نوار غزه می‌میرند. هیچ شرایطی برای زندگی در شمال نوار غزه وجود ندارد.
دفاع مدنی غزه افزود: اشغالگران تمام چاه‌های آب در نوار غزه را ویران کردند. بیش از ۱۵۰ شهید در منطقه زیتون زیر آوار هستند که نتوانستیم آنها را بیرون بیاوریم.
  • نویسنده :
  • منبع :