19 دی: رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون چهارهزار نفر در مراکز درمانی قم بستری شده و برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر هم اعمال جراحی توسط پزشکان جراح انجام شده‌است.
مهدی مصری روز شنبه در جلسه ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی قم، افزود: در ایام نوروز تمامی خدمات بهداشتی و درمانی دایر است و تا پایان نوروز ادامه دارد.
وی با اشاره به خدمات صورت‌گرفته در ایام نوروز بیان داشت: طی اجرای طرح نوروزی ۱۳ هزار و ۲۱۳ مرتبه تلفن اورژانس به صدا در آمد که پنج‌هزار و ۱۵۵ مورد آن منجر به ماموریت شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حوزه درمان نیز ۱۲۵ مورد تاکنون بازرسی‌های نظارت بر درمان صورت‌گرفته و یک‌هزار و ۹۶۰ مورد نیز تعداد مراجعین به اورژانس مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بوده‌است.
مصری به خدمات صورت‌گرفته در حوزه بهداشت اشاره کرد و افزود: در این‌ خصوص نیز ۲ هزار و ۸۰۰ مورد نیز بازرسی بهداشتی صورت‌گرفته که ۱۰۶ مورد نیز منجر به تذکر و اخطار و سه مورد نیز به پلمب انجامید.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در این ایام ۶ هزار و ۳۰۰ نفر هم به‌صورت سرپایی در مراکز روستایی و بخش‌ها ویزیت و درمان شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص فعالیت‌های معاونت غذا و دارو گفت: آزمایشگاه معاونت در این ایام ۳۴۰ مورد آزمایش انجام داد و ۳۶ مورد بازدید از کارخانه‌های تولید مواد غذایی و ۳۷ بازدید داروخانه‌ها و عطاری‌ها صورت گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :