19 دی: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از نجات جان زوج مسافر توسط آتش‌نشانان در گشت زنی با دوربین‌های حرارتی در یکی از بوستان‌های اسکان نوروزی خبر داد.
علی زندیه در گفت‌وگویی خبری با اشاره به گشت زنی عوامل آتش‌نشانی در اماکن اقامتی زائران و مسافران نوروزی اظهار داشت: شب گذشته در یکی از بوستان‌های اسکان مسافران نوروزی، عوامل آتش‌نشانی هنگام گشت زنی با دوربین‌های حرارتی، روشن بودن پیک‌نیک در یکی از چادرها را مشاهده می‌کنند.
وی با بیان اینکه بلافاصله آتش‌نشانان اقدام به صدازدن مسافران در چادر و اعلام خطرات گازگرفتگی می‌کنند، ادامه داد: این زوج جوان به هشدارهای آتش‌نشانان توجهی نمی‌کنند که با ورود عوامل، آتش‌نشانان شاهد گازگرفتگی، بی‌هوشی و عدم هوشیاری کامل زوجین می‌شوند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اضافه کرد: این زوج جوان که دچار گازگرفتگی شده بودند، با ورود عوامل اورژانس و انتقال به بیمارستان از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با ایام و مناسبت‌های مختلف که شهر قم شاهد حضور مسافران و زائران بوده، عوامل آتش‌نشانی با گشت زنی مداوم با دوربین‌های حرارتی هشدارهایی برای عدم روشن کردن پیک‌نیک ارائه می‌دهند که خوشبختانه با این کار، خسارت‌های جانی و مالی به حداقل رسیده است.
  • نویسنده :
  • منبع :