19 دی: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس درباره حضور چینی‌ها در بازار مسکن کشور باید تصمیم بگیرد، چون در برابر هر قرارداد بین‌المللی مجلس باید نظر بدهد.
اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تمایل چینی‌ها به حضور در بازار مسکن ایران گفت: در داخل کشور برای ساخت مسکن هم سازنده، هم مصالح و هم فناوری داریم یعنی چیزی کسر نداریم.
وی اظهار کرد: اگر قصد چینی‌ها صرفا سرمایه‌گذاری باشد و نه استفاده از مصالح، کارگر و ساخت‌وساز می‌توان در یک قالبی از آن استفاده کرد، اما اگر در اجرا چینی‌ها ورود کنند و مصالح و کارگر از خودشان بیاورند این امر جفا در حق شرکت‌های داخلی است.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس بیان کرد: مسئولان باید شرایط سرمایه‌گذاری را دقیق بگویند که با چه شرایطی آن را به خارجی‌ها خواهند داد لذا باید آن را به داخلی‌ها اعلام کنند تا شرکت‌های داخلی هم از آن مزایا استفاده کنند.
وی افزود: اینکه چینی‌ها مصالح و کارگر بیاورند ما اصلا آن را قبول نداریم، چون باید شرایط مساوی در سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد و به شرکت‌های داخلی همان شرایط را بدهند آن‌وقت خواهند دید که شرکت‌های داخلی آن شرایط را صددرصد قبول می‌کنند و از آنها بهتر می‌سازند.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس درباره حضور چینی‌ها در بازار مسکن کشور باید تصمیم بگیرد، چون در برابر هر قرارداد بین‌المللی مجلس باید نظر بدهد.
شاکری اظهار کرد: حضور خارجی‌ها در ساخت مسکن صرفا برای انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری محض بدون حضور نیرو، تجهیزات و عوامل ساختمانی باید باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :