19 دی: استاندار قم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امسال ۱۲ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان خواهد شد.
سید محمد آقامیری روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن قم، افزود: واحدهای نهضت ملی مسکن قم در مرحله سفت‌کاری تحویل متقاضیان می‌شود.
وی گفت: هدف از تحویل برخی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن قم در مرحله سفت‌کاری و نما، کاهش آورده و هزینه تمام شده برای متقاضیان و تکمیل فضای داخلی خانه‌ها بر اساس سلیقه و توان مالی افراد است.
وی با اشاره به روند آماده‌سازی واحدهای نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: امسال باید تلاش کنیم بخش مهمی از واحدهای این طرح را تحویل متقاضیان بدهیم.
استاندار قم با تاکید بر اینکه در حوزه مسکن باید مشکل مردم حل شود، گفت: از اردیبهشت امسال هر ماه باید هزار واحد مسکونی تحویل مردم شود و هرچه که به پایان سال جاری نزدیک‌تر می‌شویم، سرعت واگذاری واحدها بیشتر شود.
آقامیری اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده طی دو سال آینده دست کم ۲۰ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان خواهد شد.
وی با انتقاد از عدم همراهی برخی از بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: اجازه ادامه فعالیت هیچ بانکی که در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن همکاری ندارند را نخواهیم داد و شعبه‌های آنها در قم تعطیل خواهد شد.
وی همچنین گفت: شهرداری قم امسال باید طرح جمع‌آوری واحدهای تجاری خیابان اراک و تبدیل قبرستان نو به فضای باز شهری و آزادسازی ۸۰ هکتار از اراضی حاصل از جمع‌آوری ریل‌های متروکه را نهایی کند.
بر اساس این گزارش، علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری، ۲۷، ۲۲ و ۱۷ هکتاری در پردیسان قم که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه درحال آماده سازی است.
  • نویسنده :
  • منبع :