19 دی آنلاین: دادستان مرکز مازندران گفت: مدیر مجموعه گردشگری الیمالات نور بازداشت شد.
آخرین خبر‌ها در ارتباط با تخریب قسمتی از جنگل‌های الیمالات بخش چمستان از توابع شهرستان نور که از اواخر سال ۱۴۰۲ مورد توجه و انتقاد مردم، رسانه‌ها و دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی قرار گرفت، حاکی از بازداشت و دستگیری مدیر این مجموعه گردشگری است.
محمد کریمی دادستان مرکز مازندران در این خصوص خبر بازداشت پیمانکار مجموعه الیمالات نور را تایید کرد و گفت: با توجه به این‌که فرد مدنظر در مهلت قانونی خودش را برای ارائه توضیح معرفی نکرد، بازداشت شد.

پیش از این و در روز هفتم فروردین دادستان مرکز مازندران پس از جلسه بررسی موارد مرتبط با قطع سه هزار اصله درخت در منطقه الیمالات نور دستور داد تا ضمن اعاده عرصه مورد نظر به وضعیت سابق، اقدامات لازم نسبت به جبران خسارات وارده نیز از سوی فرد متخلف صورت گیرد.

در این جلسه مقرر شد با توجه به مفاد ماده ۷ آیین‌نامه هیئت وزیران مصوب سال ۱۳۹۴، شرکت برق منطقه‌ای استان با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان، متخلف را مکلف به اعاده عرصه مورد نظر به وضعیت سابق کرده و اقدامات لازم نسبت به جبران خسارات وارده نیز صورت گیرد.

اواخر سال گذشته حدود ۱.۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی منطقه الیمالات شهرستان نور واقع در قلب جنگل هیرکانی، به بهانه ایجاد پارکینگ برای طرح گردشگری تخریب و طی آن حدود سه هزار اصله نهال جنگلی قطع شد که در این خصوص با تشکیل پرونده قضایی، ضمن پلمب پارکینگ و باجه غیرقانونی دریافت وجه، دستور برخورد با متخلفین و متهمین از سوی دادستان مرکز مازندران صادر شد.

  • نویسنده :
  • منبع :