19 دی آنلاین: معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از مجموع ۷۷ مصدوم حادثه تروریستی جنوب سیستان و بلوچستان که در بیمارستان‌های شهرستان‌ چابهار و راسک بستری بودند ۵۲ نفر از آن‌ها ترخیص و ۲۵ نفر دیگر همچنان بستری هستند.
سعید کریمی امروز شنبه ۱۸ فروردین با حضور در بیمارستان امام علی(ع) چابهار ضمن عیادت از مجروحان حادثه تروریستی در این شهرستان، در مورد آخرین وضعیت عمومی مجروحان اظهار کرد: به دنبال حادثه تروریسی که در جنوب سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد با دستور وزیر بهداشت و وظیفه ای که معاونت درمان در خصوص بیماران دارد برای بررسی وضعیت درمان بیماران و قدردانی از کادر بهداشت و درمان که فداکارانه و ایثارگرانه در شرایط خیلی دشوار خدمت رسانی به مجروحان را انجام دادند در این منطقه حاضر شدیم.
وی با اشاره به اینکه خدمات رسانی و درمان مجروحان حادثه تروریستی به خوبی انجام شده است، تصریح کرد: ۴۴ مصدوم این حادثه به بیمارستان چابهار منتقل که از این تعداد ۲۹ نفر به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.
معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: از ۱۵ مجروح دیگر این حادثه ۱۳ نفر آن‌ها وضعیت خوبی دارند و در چند روز آینده مرخص خواهند شد ۲ نفر دیگر نیازمند درمان پیشرفته هستند که برنامه ریزی‌ها برای درمان آن‌ها انجام شده که خوشبختانه شرایط این بیماران اکنون پایدار است و نگرانی خاصی در این باره وجود ندارد.
وی ضمن قدردانی از کادر درمان جنوب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درگیری‌هایی که رخ داده در هر ۲ شهرستان چابهار و راسک در نزدیکی بیمارستان‌ها بوده کادر درمان فداکارانه و ایثارگرانه خدمت رسانی به مجروحان را انجام دادند.
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی چابهار، کریمی بیان کرد: در شهرستان راسک نیز شرایط مجروحان پایدار است که از مجموع ۳۳ مجروح، ۲۳ نفر به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند و ۱۰ بیمار باقی مانده نیاز به عمل جراحی ثانویه دارند که کارهای آن‌ها در حال انجام و در مجموع شرایط تحت کنترل است.
وی افزود: از نظر پزشک جراح، بیهوشی، اتاق عمل، دارو و تجهیزات هیچ مشکلی وجود ندارد و همه شرایط برای مجروحان حادثه تروریستی جنوب سیستان و بلوچستان مهیاست.
  • نویسنده :
  • منبع :