19 دی آنلاین: بیش از ۲۰ فلسطینی از ابتدای هفته جاری حین تلاش برای بیرون آوردن جعبه‌های کمک بشردوستانه از دریا غرق شده‌اند.
طبق اعلام مقامات بهداشتی غزه بیش از ۲۰ فلسطینی از ابتدای هفته جاری در حالی که تلاش می‌کردند جعبه‌های کمک‌های بشردوستانه را که برای مردم غزه به دریا انداخته می‌شوند را دربیاورند، غرق شده‌اند.
به گزارش پراودا، به واسطه محاصره گسترده دریایی، زمینی و هوایی غزه، امکان ارسال راحت کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه میسر نیست. در همین راستا، برخی از کشور‌ها کمک‌های خود را با چتر از طریق هوا به دریا می‌اندازند.
در این میان مردم بی گناه غزه که تحت تاثیر تبعات جنگ و قحطی قرار دارند برای دسترسی به این کمک‌ها وارد دریا می‌شوند. گفته می‌شود مردمی که از بمباران رژیم صهیونیستی فرار کرده اند برای غذا جان خود را در آب دریا از دست می‌دهند.
در حال حاضر، بسیاری از مردم غزه در اردوگاه‌های مرزی با بحران قحطی و گرسنگی مواجه هستند. گزارش‌های پیشین سازمان ملل نشان می‌داد که شمال نوار غزه در اواسط ماه مارس تا ماه مِی با قحطی مواجه خواهد شد. همچنین ۷۰ درصد از جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری غزه اکنون در گرسنگی شدید هستند. 
سامانتا پاور، مدیر آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده می‌گوید که قحطی پیش از اینها شمال غزه را در برگرفته است. 
کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهجویان، قحطی را حالتی می‌داند که در آن بخش قابل توجهی از جمعیت یک منطقه به غذای کافی دسترسی ندارند که در نتیجه آن سوء تغذیه شدید و جان سپردن افراد از گرسنگی و بیماری درپی آن بروز می‌کند. 
مقامات بین المللی اقدام رژیم صهیونیستی در غزه برای گرسنگی دادن به مردم را مصداق نسل کشی فلسطینیان می‌دانند.

  • نویسنده :
  • منبع :