19 دی: استاندار قم با بیان اینکه حدود 10 سال از احداث نمایشگاه فرش قم می گذرد، گفت: این پروژه تا خرداد سال آینده باید به بهره‌برداری برسد.

به گزارش 19 دی، بهرام سرمست در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم در سال جاری که امروز پنج‌شنبه در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به تأمین آب روستاهای قم اظهار داشت: سال گذشته و امسال در تأمین آب روستاها کمترین مشکل را داشتیم اما باید آینده‌نگر باشیم و برای سال‌های آینده برنامه داشته باشیم.

وی افزود: باید حقابه‌های سرشاخه‌های دز و مسائل زیست محیطی آن را به صورت جدی پیگیری کنیم و از نماینده‌های مجلس شورای اسلامی بخواهیم تا در این خصوص کمک رسان باشند.

استاندار قم با بیان اینکه نماینده‌های مجلس در پیگیری مشکلات شهر به مسئولان استان کمک کنند، از حجت الاسلام ذوالنوری خواست تا قرار یک جلسه با وزیر نیرو را بگذارد تا در مورد اختصاص سرانه استان از سرشاخه‌های دز و مسائل زیست محیطی آن گفت و گویی داشته باشند و از دستگاه‌های ذیربط خواست تا مطالبات اصلی استان در این حوزه را هر چه زودتر به وی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه خروجی بحث آب به عنوان پساب شرکت فاضلاب نیاز به برنامه جدی‌تر دارد، گفت: شهرداری، شهرک‌های صنعتی و جهاد کشاورزی باید در این راستا کمک کنند.

سرمست، فرماندار و غضنفری معاون استاندار قم را مأمور پیگیری آبرسانی به ۱۴ روستا در مجتمع قیام و شهرک صنعتی محمودآباد کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات استان نیاز به همفکری دارد، از مدیران جهاد کشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی و آبفای استان خواست تا پیگیری‌های لازم را انجام دهند و نتیجه را برای حل این مشکل در جلسه آینده ارائه دهند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم در خصوص نمایشگاه فرش استان که حدود ۱۰ سال است از شروع آن گذشته نیز گفت: برخی فرصت‌ها گذرا هستند اگر به موقع عمل نکنیم گذر زمان آن را دچار مشکل می‌کند من با وزیر این مسئله را تمام کرده بودم اگر مشارکت شرکت نمایشگاه‌ها انجام می‌شد این نمایشگاه که باعث آۤبرو و اعتبار استان است زودتر افتتاح می‌شد؛ هم اکنون بخش خصوصی و سیجانی پای کار بیایند زیرا این پروژه باید تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری تمام شود.

  • نویسنده :
  • منبع :