19 دی آنلاین: مدیر عامل سازمان قطار شهری قم در جریان بازدید دو نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از خط متروی قم گفت: مرحله نخست خط اول متروی قم حد فاصل منطقه کامکار تا میدان شهید مطهری در صورت تامین واگن از مشهد به بهره برداری می‌رسد.
حجت الاسلام قاسم روانبخش و محمد منان رئیسی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی صبح امروز از مرحله نخست خط اول متروی قم حد فاصل منطقه کامکار تا میدان شهید مطهری بازدید کردند. 
مدیر عامل سازمان قطار شهری قم در جریان این بازدید با بیان اینکه مرحله نخست خط اول مترو به طول شش کیلومتر آماده بهره برداری است و در انتظار تامین واگن قرار دارد گفت: همه تاسیسات و اقدامات فنی برای راه‌اندازی این خط آماده شده و در صورت تامین واگن در کمتر از یک ماه راه اندازی خواهد شد.
محمدرضا انگشت باف افزود: مرحله دوم خط اول مترو حد فاصل فاصله میدان شهید مطهری تا مسجد مقدس جمکران نیز مراحل مناقصه و مطالعاتی را می‌گذراند که برای اجرای آن برای سال آینده ۴۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.
حجت الاسلام قاسم روانبخش نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده اعتباری به میزان دو و نیم همت که در دولت قبل مصوب شده بود برای طرح متروی قم تخصیص یافته است خاطرنشان کرد: برای مرحله دوم مترو هم حدود چهار و نیم همت اعتبار مورد نیاز است که با جدیت به دنبال تامین این بودجه هستیم.
وی افزود: برای تامین واگن مترو قم در دولت شهید رئیسی پیگیری‌هایی انجام شد و شهید رئیسی قول مساعد داد، اما با شهادتش این پیگیری ناتمام ماند. 
این نماینده مجلس یادآور شد: با توجه بررسی‌هایی که انجام شده واگن‌های متروی مشهد با زیرساخت و وسایل فنی مترو قم تناسب دارد بنابراین باید تلاش کنیم با رایزنی با مسئولان و نمایندگان مشهد بتوانیم واگن مورد نیاز متروی قم را تامین کنیم.
محمد منان رئیسی دیگر نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات مترو قم این است که همه مراحل نصب و راه‌اندازی و حتی در برخی موارد طراحی به همت متخصصان داخلی انجام شده است.
وی افزود: برای راه‌اندازی خط اول مترو به ۳ واگن نیاز داریم که با بررسی‌های انجام شده قطار شهری مشهد چند واگن مازاد در اختیار دارد که تلاش می‌کنیم با رایزنی با مسئولان استان خراسان رضوی، این واگن‌ها را تامین کنیم.

 

 

  • نویسنده :
  • منبع :