19 دی: روزنامه گاردین در گزارشی از اوضاع بیروت پس از انفجار بزرگ ماه اوت در بندر این شهر خسارت وارده به این شهر را ۱۵ میلیارد دلار تخمین زده و گفته است این انفجار هرگونه خوش‌بینی باقیمانده در این شهر را که مدت‌هاست از مشکلات اقتصادی و بی‌ثباتی منطقه‌ای رنج می‌برد، از بین برد.

به نوشته گاردین، از ۲.۴ میلیون سکنه بیروت، بیش از ۳۰۰ هزار تن اکنون بی‌خانمان هستند. تقریبا ۲۰۰ تن جان دادند و ۶۰۰۰ تن زخمی شدند. هزینه این ویرانی در حال حاضر ۱۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود. بخش‌هایی از این شهر که به مرکز انفجار نزدیک‌تر هستند، ویران شده‌اند، به ویژه منطقه دارای حیات شبانه که کاملا نابود شده است.

انفجار بندر بیروت عصر روز ۴ اوت ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد ۱۳۹۹) در بندر بیروت واقع در بیروت، پایتخت لبنان رخ داد و ساختمان‌های زیادی در منطقهٔ اشرفیه را تخریب کرد. موج ناشی از انفجار باعث وارد شدن خسارات گسترده به ساختمان‌های اطراف محل انفجار شد.

به گزارش سازمان زمین‌شناسی آمریکا، شدت انفجار، معادل زمین لرزه‌ای به قدرت ۳٫۳ ریشتر بوده‌است که در ترکیه، سوریه، اسرائیل، بخش‌هایی از اروپا احساس شد و صدای آن در جزیره قبرس در فاصله ۲۵۰ کیلومتری شنیده شد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا