اقتصاد | صفحه 180
انگلیس فقط برای ۹ روز ذخیره گاز دارد یکشنبه 8 آبان 1401
بی پی اعلام کرد؛

انگلیس فقط برای ۹ روز ذخیره گاز دارد

19 دی: شرکت بریتیش پترولیوم اعلام کرد از آنجا که حجم ذخایر گازی این کشور به شدت کاهش یافته مجبور شده است یک میدان گازی به نام راف را وارد مدار برداشت کند.

هنوز کسی از نهضت ملی مسکن حذف نشده است یکشنبه 8 آبان 1401
معاون وزیر راه و شهرسازی:

هنوز کسی از نهضت ملی مسکن حذف نشده است

19 دی: مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: از طریق برنامه‌هایی مثل افزایش مقیاس تولید مسکن درصددیم تا هزینه‌های پروژه نهضت ملی مسکن را کاهش دهیم و تا کنون هیچ یک از متقاضیان را از این طرح کنار نگذاشته‌ایم.

فروش فوق‌العاده هایما S۷ بدون قرعه‌کشی تنها ویژه مادران یکشنبه 8 آبان 1401

فروش فوق‌العاده هایما S۷ بدون قرعه‌کشی تنها ویژه مادران

19 دی: گروه صنعتی ایران‌خودرو از امروز (یکشنبه ۸ آبان ماه) طرح فروش فوق‌العاده خودرو هایما S۷ بدون محدودیت قرعه‌کشی را ویژه مادران آغاز کرد. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران‌خودرو، تا زمان تکمیل ظرفیت، درخواست خود را ثبت کنند.

رشد ۲۶ درصدی مبادلات تجاری ایران و ترکیه شنبه 7 آبان 1401

رشد ۲۶ درصدی مبادلات تجاری ایران و ترکیه

19 دی: صادرات ایران به ترکیه در ۹ ماهه نخست ۲۰۲۲ با رشد قابل توجه ۴۳ درصدی رو به رو بود.

تکذیب شایعات فضای مجازی درباره استعفای وزیر صمت شنبه 7 آبان 1401

تکذیب شایعات فضای مجازی درباره استعفای وزیر صمت

19 دی: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت با تکذیب شایعات فضای مجازی در باره استعفای وزیر صنعت، معدن و تجارت، اعلام کرد: تولید شایعات مسترم این روزها در خصوص استعفای وزیر صمت به علت ترس بدخواهان از تعاملات فنی و کارشناسی بین دولت مردمی و مجلس انقلابی است.

آغاز توزیع روزانه هزار تن مرغ منجمد با قیمت ۴۵ هزار تومان شنبه 7 آبان 1401

آغاز توزیع روزانه هزار تن مرغ منجمد با قیمت ۴۵ هزار تومان

19 دی: معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام گفت: در حال حاضر روزانه هزار تن مرغ منجمد با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان در بازار در حال توزیع است و در صورتی که کشش بیشتری وجود داشته باشد امکان توزیع بیشتر این محصول هم هست.

شاخص بورس سبزپوش شد شنبه 7 آبان 1401

شاخص بورس سبزپوش شد

19 دی: شاخص کل بورس تهران امروز (شنبه، هفتم آبان‌ماه) با سه هزار و ۵۶۴ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۲۴۴ هزار واحدی قرار گرفت.

تغییر سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین تکذیب شد شنبه 7 آبان 1401

تغییر سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

19 دی: رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ‌گونه بحثی در مجلس، کمیسیون انرژی و دولت، مبنی بر تغییر سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت و به‌شدت این موضوع را تکذیب می‌کنم.

برداشت از حساب و اموال بدهکاران بانکی شنبه 7 آبان 1401
یک تغییر در قرارداد تسهیلات بانکی؛

برداشت از حساب و اموال بدهکاران بانکی

19 دی: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها ابلاغ کرده است که قراردادهای تسهیلات بانکی به‌صورتی تنظیم شود که به بانک‌ها این اختیار داده شود تا در صورت سررسید و عدم پرداخت مطالبات مستقیم بانک از مشتری، بدهی از حساب‌های انفرادی، اموال و اسناد او و ضامنش نزد بانک برداشت شود.

اجرای کالابرگ منتفی نشده است شنبه 7 آبان 1401
معاون وزیر صمت:

اجرای کالابرگ منتفی نشده است

19 دی: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه کالابرگ منتفی نشده درباره شبکه‌های اجتماعی و اینکه سه درصد فروش در این شبکه‌ها صورت می‌گیرد و ۸۰ درصد کسب و کارها از این شبکه‌ها به عنوان مکمل و برای تبلیغ هم استفاده می‌کنند گفت که خسارت کسب و کارها از قطع اینترنت به طور دقیق قابل محاسبه نیست و یکی از راهکارها حمایت از کسب و کارهای بزرگ و کوچک است.

ارسال پیامک مالیاتی برای مالکان ۵۱۵هزار خانه خالی شنبه 7 آبان 1401
معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان مالیاتی خبر داد:

ارسال پیامک مالیاتی برای مالکان ۵۱۵هزار خانه خالی

19 دی: معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی ۵۱۵ هزار و ۵۰۰ خانه خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: مشمولین پرداخت مالیات خانه‌های خالی و مالیات خودروها و خانه‌های لوکس به پنجره واحد خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کنند.

شهرداری‌ها با تراکم‌فروشی موجب گران‌تر شدن مسکن می‌شوند شنبه 7 آبان 1401
رییس هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران:

شهرداری‌ها با تراکم‌فروشی موجب گران‌تر شدن مسکن می‌شوند

19 دی: رییس هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: شهرداری‌ها کسری بودجه خود را در ساخت و ساز و با تراکم فروشی جبران می‌کنند که این مساله یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن بوده است.

آغاز گام دوم نهضت مسکن در شهرهای جدید شنبه 7 آبان 1401
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز گام دوم نهضت مسکن در شهرهای جدید

19 دی: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در هفته جاری مرحله دوم طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید را با ظرفیت ۱۰۰ هزار واحد آغاز می‌کنیم که سیاست جدید، ساخت مسکن با تراکم پایین خواهد بود.

بانک مرکزی ارز واردات خودرو را تامین کرد/ثبت سفارش نخستین خودروها شنبه 7 آبان 1401

بانک مرکزی ارز واردات خودرو را تامین کرد/ثبت سفارش نخستین خودروها

19 دی: در حالی که در ماه‌های گذشته موضوع تامین ارز به عنوان یکی از موانع اصلی بر سر راه ورود خودروهای خارجی به کشور شمرده می‌شد، رییس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد که به‌محض آغاز ثبت سفارش واردات خودرو، این بانک آمادگی تامین ارز مورد نیاز را دارد. ارزی که مقدار آن سالیانه یک میلیارد دلار خواهد بود.

ربوده شدن ۲۰ ماهیگیر یمنی توسط ائتلاف سعودی شنبه 7 آبان 1401

ربوده شدن ۲۰ ماهیگیر یمنی توسط ائتلاف سعودی

19 دی: وزارت شیلات دولت نجات ملی یمن جمعه شب ضمن اعلام خبر ربوده شدن ۲۰ ماهیگیر یمنی توسط ائتلاف سعودی و مزدوران آن، این اقدام را به شدت محکوم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی: مزرعه های نوآوری ایجاد می‌شود شنبه 7 آبان 1401

وزیر جهاد کشاورزی: مزرعه های نوآوری ایجاد می‌شود

19 دی: وزیر جهاد کشاورزی از راه اندازی پنج دهکده نوآوری کشاورزی در کشور خبر داد و گفت: ایجاد مزرعه های نوآوری در دستور کار است تا یک مجموعه به هم پیوسته را برای رونق بخش کشاورزی ایجاد کنیم.

پروازهای لوفت‌هانزا و اتریشی از فرودگاه امام از سر گرفته شد جمعه 6 آبان 1401
سرپرست فرودگاه امام خمینی:

پروازهای لوفت‌هانزا و اتریشی از فرودگاه امام از سر گرفته شد

19 دی: سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: پروازهای لوفت هانزا و اتریشی طبق برنامه قبلی از فردا شنبه ۷ آبان مجددا از سر گرفته خواهدشد.

چالش در همه بخش‌های بازار سرمایه باید به حداقل برسد جمعه 6 آبان 1401
رئیس سازمان بورس:

چالش در همه بخش‌های بازار سرمایه باید به حداقل برسد

19 دی: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بخشی‌ از ریسک‌های صنعت کارگزاری مربوط به نزول بازار سهام است؛ از این‌رو باید به گونه‌ای ترتیب اثر داده شود که تا حد ممکن این چالش برای همه بخش‌های بازار سرمایه به حداقل برسد.

عرضه اولیه‌های بورس متوقف شد جمعه 6 آبان 1401
تا زمان پایداری شرایط بازار؛

عرضه اولیه‌های بورس متوقف شد

19 دی: سازمان بورس اعلام‌کرد: در پی تصمیمات هیات مدیره سازمان بورس در جلسه فوق‌العاده روز گذشته، عرضه اولیه‌ها تا زمان پایداری شرایط بازار، متوقف خواهد شد.

لغو پروازهای تهران- فرانکفورت با ادعای کشف جسد در هواپیما جمعه 6 آبان 1401

لغو پروازهای تهران- فرانکفورت با ادعای کشف جسد در هواپیما

19 دی: سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) از لغو پروازهای شرکت هواپیمایی لوفتهانزا در روزهای پنجشنبه و جمعه به‌دلیل ادعای این شرکت مبنی بر کشف یک جسد در این هواپیما خبر داد.