اقتصاد | صفحه 190
قرعه‌کشی در سامانه خودرو حذف شد/فروش از طریق شرکت‌ها دوشنبه 11 مهر 1401

قرعه‌کشی در سامانه خودرو حذف شد/فروش از طریق شرکت‌ها

19 دی: سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد که قرعه‌کشی برای جز تعدادی از محصولات ایران‌خودرو (که آن‌ها نیز تا پایان سال خارج خواهند شد) حذف شده و این تعداد محصولات توسط خود شرکت عرضه خواهند شد. در حقیقت دیگر فروشی در قالب سامانه یکپارچه نخواهیم داشت و شرکت‌های خودروساز از طریق سایت‌های فروش خود برای عرضه محصولات اقدام می‌کنند.

تردد قطارهای روسی از مرز سرخس افزایش یافت دوشنبه 11 مهر 1401

تردد قطارهای روسی از مرز سرخس افزایش یافت

19 دی: فرماندار سرخس گفت: تردد واگنهای بار ترانزیتی روسی از مرز سرخس تداوم یافته و در حال افزایش است و در صورت تامین زیرساختها در آینده رونق بیشتری خواهد گرفت.

توقف ۸ روزه صادرات گاز ایران به ترکیه دوشنبه 11 مهر 1401

توقف ۸ روزه صادرات گاز ایران به ترکیه

19 دی: شرکت بوتاش ترکیه اعلام کرد صادرات گاز ایران به این کشور برای تعمیرات برنامه ریزی شده از 2 تا 9 اکتبر متوقف می شود.

بهبود شاخص های اقتصادی و رشد ۳.۸ درصدی در بهار امسال دوشنبه 11 مهر 1401
خاندوزی اعلام کرد؛

بهبود شاخص های اقتصادی و رشد ۳.۸ درصدی در بهار امسال

19 دی: سخنگوی اقتصادی دولت با ارایه آماری از وضعیت اقتصادی کشور در بهار امسال طبق گزارش مرکز آمار ایران گفت: رشد اقتصادی بهار امسال به ۳.۸ درصد رسید که این رقم بدون احتساب بخش نفت ۴.۳ درصد است.

صادرات ۱۷۵ میلیون دلاری لوازم‌خانگی تا پایان مردادماه دوشنبه 11 مهر 1401
دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی خبر داد:

صادرات ۱۷۵ میلیون دلاری لوازم‌خانگی تا پایان مردادماه

19 دی: دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی از صادرات ۱۷۵ میلیون دلاری لوازم‌خانگی تا پایان مردادماه امسال خبر داد و گفت:‌ روسیه بازار جدیدی برای فعالان صنعتی کشورمان است که می‌تواند به ارتقای صادراتی شرکت‌ها کمک کند.

تعرفه کالاهای مشمول موافقتنامه تجارت آزاد ایران و سوریه صفر شد دوشنبه 11 مهر 1401

تعرفه کالاهای مشمول موافقتنامه تجارت آزاد ایران و سوریه صفر شد

19 دی: با موافقت هیات دولت با الحاقیه موافقتنامه تجارت آزاد ایران و سوریه، تعرفه کالاهای مشمول این موافقتنامه از ۴ به صفر درصد کاهش یافت.

خداحافظی با دوران کارت به کارت! یکشنبه 10 مهر 1401
با تفکیک حساب‌های تجاری از شخصی صورت می‌گیرد؛

خداحافظی با دوران کارت به کارت!

19 دی: پس از آنکه گام نخست قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان برداشته و دستگاه‌های کارتخوان ساماندهی شدند، بسیاری از فعالان اقتصادی برای فرار از مالیات، کارت به کارت را جایگزین پرداخت از طریق دستگاه پوز کردند اما به نظر می رسد با تفکیک حساب‌های تجاری از حساب‌های شخصی، زمان خداحافظی با دوران کارت به کارت فرا رسیده است.

شرایط اعطای وام به واحدهای تولیدی راکد اعلام می‌شود یکشنبه 10 مهر 1401

شرایط اعطای وام به واحدهای تولیدی راکد اعلام می‌شود

19 دی: نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی با بیان اینکه ۷۵۰۰ میلیارد تومان به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد هدایت می‌شود، تاکید کرد: شرایط واگذاری تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد تومانی به این واحدها به زودی اعلام می‌شود.

لایحه الحاق دولت ایران به سازمان همکاری‌ شانگهای اعلام وصول شد یکشنبه 10 مهر 1401

لایحه الحاق دولت ایران به سازمان همکاری‌ شانگهای اعلام وصول شد

19 دی: لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری‌ شانگهای در مجلس اعلام وصول شد.

روسیه از شورای حاکمیتی ایکائو اخراج شد یکشنبه 10 مهر 1401

روسیه از شورای حاکمیتی ایکائو اخراج شد

19 دی: کشورهای غربی با متهم کردن مسکو به مصادره غیرقانونی هواپیماها، روسیه را از شورای حاکمیتی سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری (ایکائو) کنار گذاشتند.

افزایش ظرفیت حمایت از گزارشگران فساد به‌زودی شنبه 9 مهر 1401

افزایش ظرفیت حمایت از گزارشگران فساد به‌زودی

19 دی: رئیس مرکز بازرسی وزارت اقتصاد با بیان اینکه در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک ظرفیت‌های لازم برای حمایت از گزارشگران فساد را افزایش دهیم، گفت: یکی از مدیران ارشد اقداماتی را علیه یکی از گزارشگران فساد انجام داده بود که به همین دلیل برکنار شد.

وام ۱۰میلیون‌تومانی یارانه کلاهبرداری است شنبه 9 مهر 1401

وام ۱۰میلیون‌تومانی یارانه کلاهبرداری است

19 دی: درحالی چند روزی از ارسال پیامک وام ۱۰میلیون‌تومانی یارانه بدون سود به سرپرستان خانوارهای ایرانی می‌گذرد که این پیامک با هدف کلاهبرداری به یارانه‌بگیران ارسال می‌شود.

هیچگونه محدودیتی در خرید نان برای مردم وجود ندارد شنبه 9 مهر 1401
مشاور وزیر اقتصاد:

هیچگونه محدودیتی در خرید نان برای مردم وجود ندارد

19 دی: مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه هزینه متوسط روزانه خرید نان به ازای هر نفر، حدود ۱۰۰۰ تومان است، گفت: برخلاف شایعات و گزارشات نادرستی که عموما در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود، در طرح هوشمند سازی یارانه نان هیچگونه محدودیتی در خرید نان برای مردم وجود ندارد.

چارترکنندگان قیمت بلیت پروازها را افزایش دادند شنبه 9 مهر 1401
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

چارترکنندگان قیمت بلیت پروازها را افزایش دادند

19 دی: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه هیچ ایرلاینی نرخ بلیت پروازها را افزایش نداده است، گفت: قیمت بلیت هواپیما توسط شبکه توزیع و فروش که چارتر کنندگان، دلالان و واسطه‌ها هستند افزایش پیدا کرده است.

الزام جدید بانک مرکزی برای صرافی‌ها شنبه 9 مهر 1401

الزام جدید بانک مرکزی برای صرافی‌ها

19 دی: صرافی‌های دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی از روز ۱۱مهرماه ۱۴۰۱ موظف‌اند نرخ‌های خرید و فروش ارز را علاوه بر تابلوی صرافی در درگاه یکپارچه اعلام نرخ ارز نیز درج کنند و فهرست نرخ‌های اعلامی در وبگاه رسمی بازار متشکل ارز ایران منتشر خواهد شد.

افزایش قیمت دلار و یورو در صرافی‌های بانکی شنبه 9 مهر 1401

افزایش قیمت دلار و یورو در صرافی‌های بانکی

19 دی: هر دلار امروز (شنبه، نهم مهرماه) در صرافی‌های بانکی با ۸۲ تومان افزایش قیمت نسبت به روز کاری گذشته (چهارشنبه، ۶ مهرماه) با نرخ ۲۸ هزار و ۸۲۵ تومان به فروش رسید.

الگوی کشت کشاورزی از فردا در کشور اجرایی می شود شنبه 9 مهر 1401
وزیر جهاد کشاورزی:

الگوی کشت کشاورزی از فردا در کشور اجرایی می شود

19 دی: وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه، دلیل تاخیر در تهیه سند اجرای الگوی کشت در کشور نه دانش بلکه نحوه اجرای آن بوده است، از رونمایی این سند در روز یکشنبه خبر داد و گفت: با اجرای الگوی کشت از این پس تمام تسهیلات و حمایت های وزارت کشاورزی نیز در قالب این سند به استان ها و کشاورزان ارائه خواهد شد.

شاخص بورس منفی شد شنبه 9 مهر 1401

شاخص بورس منفی شد

19 دی: شاخص کل بورس تهران امروز (شنبه، ۹ مهرماه) با ١۵ هزار و ۶۸۴ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۳۰ هزار واحدی ایستاد.

بازدید از خودروهای خارجی مزایده‌ای تا ۱۲ مهرماه ادامه دارد شنبه 9 مهر 1401

بازدید از خودروهای خارجی مزایده‌ای تا ۱۲ مهرماه ادامه دارد

19 دی: سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرد: بازدید از خودروهای مزایده‌ای تا روز سه‌شنبه ۱۲ مهرماه در ۹ استان کشور ادامه دارد.

واردات خودرو به کجا رسید؟ شنبه 9 مهر 1401

واردات خودرو به کجا رسید؟

19 دی: نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان اینکه باید انحصار خودروسازان داخلی شکسته شود، گفت: شرایطی که دولت برای نوع خودرو و نحوه واردات آن در نظر گرفته است، مورد قبول نمایندگان مجلس نیست و شرایط در نظر گرفته بازهم منجر به انحصار خواهد شد.