اقتصاد | صفحه 262
رکورد مصرف برق کشور در گرمترین روز مرداد شکست سه شنبه 25 مرداد 1401

رکورد مصرف برق کشور در گرمترین روز مرداد شکست

19 دی: مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: امروز رکورد جدیدی در گرمترین روز مرداد ماه در تاریخ صنعت برق کشور ثبت شد اما با این وجود محدودیتی برای تامین برق مشترکان بوجود نیامد.

خودروسازان باید برای افزایش کیفیت خودرو به مجلس برنامه ارائه دهند سه شنبه 25 مرداد 1401

خودروسازان باید برای افزایش کیفیت خودرو به مجلس برنامه ارائه دهند

19 دی: سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: خودروسازان ملزم به ارائه برنامه برای افزایش کیفیت و ایمنی تولیدات خود به مجلس شدند.

بازاری پر از فروشنده، اما خالی از خریدار سه شنبه 25 مرداد 1401
آخرین وضعیت بازار خودرو با نگاه به تاثیر اخبار مذاکرات؛

بازاری پر از فروشنده، اما خالی از خریدار

19 دی: به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، روند کاهشی قیمت‌ها در بازار خودرو که از حدودا دو ماه پیش آغاز شده، تحت تاثیر اخبار مذاکرات برجام نیز تداوم یافته و بازار شیب نزولی را طی می‌کند؛ این در حالیست که بازار از خریدار خالی مانده و همه فروشنده هستند، اما مشتری نیست.

۴۰ گیگابایت اینترنت رایگان فعال شد سه شنبه 25 مرداد 1401
برای اقشار کم‌برخوردار؛

۴۰ گیگابایت اینترنت رایگان فعال شد

19 دی: معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از فعال‌سازی بسته ۴۰ گیگابایتی اینترنت برای افراد مشمول سه دهک اول یارانه‌بگیر خبر داد.

فعالیت سامانه سه شنبه 25 مرداد 1401
در راستای اجرای طرح شناسه‌دار شدن قطعات آغاز شد؛

فعالیت سامانه "اصل بخرید" برای اطمینان از اصالت قطعات یدکی

19 دی: در راستای اجرایی شدن طرح شناسه دار شدن لوازم یدکی و قطعات خودرو و ممنوعیت عرضه بدون شناسه لوازم یدکی و قطعات خودرو از ۱۵ مرداد ماه، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از انبارهای شرکت فروش قطعات و خدمات پس از فروش محصولات ایران‌خودرو (ایساکو) به منظور بررسی شناسه کالا و کد رهگیری قطعات و لوازم یدکی در حوزه خدمات پس از فروش، بازدید کرد.

مقررات ارزی اصلاح شد سه شنبه 25 مرداد 1401
پس از ۱۰ سال؛

مقررات ارزی اصلاح شد

19 دی: بانک مرکزی اعلام کرد که مجموعه مقررات ارزی منطبق با تغییرات فرآیند تجارت خارجی در هفت بخش، پس از ۱۰ سال، بازنگری، اصلاح و تکمیل شد و برروی پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی در دسترس عموم قرار گرفت.

اعلام جزئیات فاز دوم هوشمندسازی یارانه نان سه شنبه 25 مرداد 1401

اعلام جزئیات فاز دوم هوشمندسازی یارانه نان

19 دی: مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه روزانه حدود ۸۲ میلیارد تومان خرید نان توسط مردم انجام می‌شود، گفت: به این ترتیب به‌طور متوسط حدود هزار تومان مبلغ سرانه خرید نان هر ایرانی در روز است.

کشف ۱۱۱۸ کیلو مخدر شیشه در دو تانکر سوخت سه شنبه 25 مرداد 1401
گمرک اعلام کرد؛

کشف ۱۱۱۸ کیلو مخدر شیشه در دو تانکر سوخت

19 دی: گمرک ایران از کشف ۱۱۱۸ کیلوگرم مخدر شیشه که در جداره دو تانکر سوخت کامیون افغان جاسازی شده بود، خبر داده است.

هر کد ملی یک خودرو! سه شنبه 25 مرداد 1401

هر کد ملی یک خودرو!

19 دی: پای خودرو دوباره به بورس کالا باز شده است و متقاضیان می‌توانند تا ساعت ۱۷ امروز، نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند. براساس مشخصات کالای قابل عرضه هر کد ملی مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک دستگاه خودرو است. صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود.

شرایط بیمه صندوق امانات اجاره‌ای بانک‌ها اعلام شد سه شنبه 25 مرداد 1401

شرایط بیمه صندوق امانات اجاره‌ای بانک‌ها اعلام شد

19 دی: طبق اعلام بیمه مرکزی، شرایط بیمه صندوق امانات اجاره‌ای بانکها فراهم شده و در صورت توافق بانک و شرکت بیمه، مشتری می‌تواند صندوق خود را تا سقف مورد نظر بیمه کرده و در زمان حادثه به همان میزان خسارت دریافت کند.

رویترز: نفت‌ ایران بارگیری شد/ دوشنبه 24 مرداد 1401

رویترز: نفت‌ ایران بارگیری شد/"لانا" یونان را ترک می‌کند

19 دی: خبرگزاری رویترز با استناد به اظهارات برخی منابع مطلع، گزارش داد نفت‌کش لانا که پیش‌تر در یونان توقیف شده بود، آماده ترک یونان می‌شود.

۱۰ درصد سهم قرعه کشی خودرو به کام دارندگان خودرو‌های فرسوده دوشنبه 24 مرداد 1401

۱۰ درصد سهم قرعه کشی خودرو به کام دارندگان خودرو‌های فرسوده

19 دی: وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص ۱۰ درصد از خودرو‌های قابل عرضه در قرعه کشی به دارندگان خودرو‌های فرسوده خبر داد.

‌فرودگاه نجف: روزانه میزبان ۲۰۰ تا ۲۲۰ پرواز اربعین خواهیم بود دوشنبه 24 مرداد 1401

‌فرودگاه نجف: روزانه میزبان ۲۰۰ تا ۲۲۰ پرواز اربعین خواهیم بود

19 دی: یک مقام فرودگاه نجف اعلام کرد که این فرودگاه از اول ماه صفر در آماده‌باش برای استقبال از زائران اربعین است و روزانه بیش از ۲۰۰ پرواز به این فرودگاه انجام خواهد شد.

سازمان هواپیمایی: بلیت اربعین را گران‌تر از ۶ میلیون تومان نخرید دوشنبه 24 مرداد 1401

سازمان هواپیمایی: بلیت اربعین را گران‌تر از ۶ میلیون تومان نخرید

19 دی: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه پروازهای اربعین از ۲۰ تا ۳۱ شهریور انجام می شود، گفت: هیچ شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی حق ندارد حتی یک ریال بالاتر از قیمت مصوب ۶ میلیون تومان، بلیت اربعین بفروشد.

مالیات کارت به کارت مشمول مردم عادی نمی‌شود دوشنبه 24 مرداد 1401
معاون سازمان امور مالیاتی کشور:

مالیات کارت به کارت مشمول مردم عادی نمی‌شود

19 دی: معاون سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: به صراحت اعلام می‌کنم که پس از یک سال که برای صنوف برگه تشخیص مالیات صادر شد، متوجه خواهند شد که واریز وجه از طریق دستگاه‌های پوز یا از طریق کارت به کارت تفاوتی در میزان مالیات آنها نخواهد داشت و رویه خود را اصلاح می‌کنند و دستگاه‌های پوز را از کشوی خود بیرون می‌آورند.

تفکیک حساب‌های تجاری به کجا رسید؟ دوشنبه 24 مرداد 1401

تفکیک حساب‌های تجاری به کجا رسید؟

19 دی: سازمان امور مالیاتی از ابتدای خردادماه سال جاری تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی را شروع کرد و براساس اعلام مسئولان این سازمان تا پایان شهریورماه به پایان می‌رسد.

۸ خودروی جدید در بورس کالا پذیرش شد دوشنبه 24 مرداد 1401

۸ خودروی جدید در بورس کالا پذیرش شد

19 دی: در جلسه روز گذشته هیات پذیرش بورس کالای ایران هشت خودروی جدید از ۶ گروه خودروسازی پذیرش شد تا با احتساب پذیرش‌های قبلی (هفت خودرو متعلق به سه گروه خوردوسازی)، شمار خودروهای بورسی به ۱۵ برسد؛ چهارشنبه این هفته نخستین عرضه‌های رسمی خودرو پس از مصوبه شورای عالی بورس آغاز می‌شود.

ارزش واحدهای نهضت مسکن چقدر است؟ دوشنبه 24 مرداد 1401

ارزش واحدهای نهضت مسکن چقدر است؟

19 دی: باتوجه به آخرین قیمت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن که چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شده، اگر بعضی واحدها با همین نرخ به دست متقاضیان برسد قیمت یک واحد ۶۰ متری این پروژه ۲۸۲ میلیون تومان خواهد بود؛ البته برخی سازندگان مدعی هستند که به دلیل رشد قیمت نهاده‌های ساختمانی قیمت هر متر به حدود ۸ میلیون تومان رسیده که در آن صورت نیز یک آپارتمان ۶۰ متری نهضت مسکن ۴۸۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت که بخش قابل توجهی از آن وام بانکی است.

جزئیات وام ۵۰ میلیون تومانی لوازم خانگی خبرنگاران دوشنبه 24 مرداد 1401

جزئیات وام ۵۰ میلیون تومانی لوازم خانگی خبرنگاران

19 دی: سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه وام ۵۰ میلیون تومانی خبرنگاران با ۱۸ درصد سود و یک ضامن پرداخت خواهد شد، گفت که قرار است در گام بعدی وام ۵۰ میلیون تومانی لوازم خانگی ایرانی به ۲۰۰ هزار زوج در قالب جهیزیه هم تعلق گیرد.

ماجرای سقوط سقف هواپیمای ایران‌ایر چه بود؟ دوشنبه 24 مرداد 1401

ماجرای سقوط سقف هواپیمای ایران‌ایر چه بود؟

19 دی: سقوط سقف هواپیمای ایران‌ایر تیتر ویدئویی بود که در روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شد که به گفته مدیر روابط عمومی این شرکت، به دلیل باز شدن گیره نگهدارنده سقف داخلی هواپیما به دلیل وزش باد شدید و تکان‌های هواپیما به این علت در هنگام فرود اتفاق افتاده است.