اقتصاد | صفحه 68
بازار سکه و طلا کاهشی تمام شد جمعه 24 شهریور 1402
علیرغم نوسان در روزهای پایانی هفته؛

بازار سکه و طلا کاهشی تمام شد

19 دی: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند کاهشی قیمت‌ها در بازار سکه و طلای داخلی تا اواسط هفته، گفت که بازگشت از این روند کاهشی طی روزهای پایانی دلیلی بر تغییر جهت مسیر قیمت‌ها در طول هفته نبوده و در مجموع هفته، بازار کاهشی به پایان رسیده است.

خبر جدید وزیر درباره وضعیت مصرف بنزین جمعه 24 شهریور 1402

خبر جدید وزیر درباره وضعیت مصرف بنزین

19 دی: وزیر نفت گفت: در مصرف بنزین رکوردهای تازه‌ای داریم. نزدیک به ۱۳۷ میلیون لیتر بنزین مصرف شده است. با تدابیر خوبی که از قبل برنامه‌ریزی شده بود غافلگیر نشدیم و عملیات سوخت‌گیری به نحو مطلوب انجام می‌شود.

خبر مهم قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی به مرغداران و دامداران جمعه 24 شهریور 1402

خبر مهم قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی به مرغداران و دامداران

19 دی: قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در تامین کنجاله سویا نداریم و منابع خوبی برای آن تخصیص داده شده است، گفت:تا اواسط مهرماه روزانه بیش از ۱۴ هزار تن کنجاله بارگیری خواهیم کرد.

رکورد مصرف بنزین شکسته شد جمعه 24 شهریور 1402

رکورد مصرف بنزین شکسته شد

19 دی: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از شکسته شدن رکورد مصرف بنزین با ثبت رقم مصرف ۱۳۷ میلیون لیتر بنزین، همزمان با افزایش ترددهای بین‌شهری در روزهای پایانی تابستان خبر داد.

دو متهم گرانی در بازار مسکن جمعه 24 شهریور 1402

دو متهم گرانی در بازار مسکن

19 دی: مشاوران املاک بدون مجوز و مجوزدارانی که به اذعان رییس اتحادیه املاک با تبانی به افزایش قیمت منطقه‌ای مسکن دامن می‌زنند و مدیران سایت‌های اینترنتی که فضا را برای نرخ‌گذاری بی‌قاعده در بازار ملک فراهم می‌کنند به عنوان دو عامل گرانی توسط دولت شناسایی و از سوی پلیس اخطار گرفتند.

واکنش سازمان حمایت به افزایش مجدد قیمت مواد شوینده جمعه 24 شهریور 1402

واکنش سازمان حمایت به افزایش مجدد قیمت مواد شوینده

19 دی: مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی، غذایی و دارویی سازمان حمایت طی نامه‌ای به رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران تاکید کرد که افزایش قیمت مواد شوینده بیش از ۱۵ درصدی که در فروردین امسال به تصویب ستاد تنظیم بازار رسیده، وجاهت قانونی ندارد و تخلف محسوب می‌شود.

واکنش سازمان خصوصی‌سازی به نامه احمد توکلی جمعه 24 شهریور 1402

واکنش سازمان خصوصی‌سازی به نامه احمد توکلی

19 دی: سازمان خصوصی‌سازی به نامه سرگشاده منتسب به احمد توکلی خطاب به سران سه قوه و اعضای هیات عالی مولد سازی، هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه و نمایندگان مجلس و تشکیک در مصوبه مولد سازی دارایی های دولت و سران قوا واکنش نشان داد.

۳۶ پرواز هفتگی شرکت هواپیمایی قطرایرویز به ایران پنجشنبه 23 شهریور 1402
سفیر ایران در قطر عنوان کرد؛

۳۶ پرواز هفتگی شرکت هواپیمایی قطرایرویز به ایران

19 دی: سفیر ایران در قطر با اشاره به دیدارش با رئیس شرکت هواپیمایی قطرایرویز گفت: این شرکت هواپیمایی ۳۶ پرواز هفتگی به ایران دارد.

۲۱ مشعل از ۵۲ گازهای مشعل تا پایان امسال جمع می‌شود چهارشنبه 22 شهریور 1402
اوجی:

۲۱ مشعل از ۵۲ گازهای مشعل تا پایان امسال جمع می‌شود

19 دی: وزیر نفت گفت: با عراق توافقاتی در صادرات گاز و جمع‌آوری گازهای مشعل این کشور داریم که در حال انجام مذاکره‌ایم و پیگیری می‌کنیم تا کمیته‌ای برای اقدام در زمینه میادین مشترک نفتی دو کشور ایجاد شود.

وزیر صمت: دو نرخی شدن قیمت خودرو غیرکارشناسی بود چهارشنبه 22 شهریور 1402

وزیر صمت: دو نرخی شدن قیمت خودرو غیرکارشناسی بود

19 دی: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طبق قانون و حاکمیت شرکتی، وزارت صمت مسئول مستقیم خودروسازان نیست گفت که این وزارتخانه تنها نقش سیاست‌گذاری دارد و تلاش می‌کند تا سیاست‌ها به‌ درستی تدوین شوند.

رصد تراکنشهای ۱۳۰۰ شرکت متهم به فرار مالیاتی در پوشش صندوق قرض‌الحسنه چهارشنبه 22 شهریور 1402

رصد تراکنشهای ۱۳۰۰ شرکت متهم به فرار مالیاتی در پوشش صندوق قرض‌الحسنه

19 دی: برخی صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ که به نام کار خیر تأسیس می‌شوند، با عدول از شرح وظایف و با ایجاد پول پرقدرت برای مردم شر به بار می‌آورند.

مسکن ۲۵ متری ربطی به طرح‌های دولت ندارد چهارشنبه 22 شهریور 1402
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران:

مسکن ۲۵ متری ربطی به طرح‌های دولت ندارد

19 دی: به دنبال طرح موضوع مسکن ۲۵ متری از سوی یک مجموعه انبوه‌سازی، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که چنین برنامه‌ای در دستور کار این وزارتخانه نیست. شهرداری تهران هم از عدم صدور مجوز ساخت برای چنین پروژه‌ای خبر داد اما مسئول اجرای این ایده درباره واکنش‌ها به طرح خود توضیحاتی ارایه کرد.

دامپزشکی: ذرت‌های موجود در انبارهای همدان مشکلی ندارند چهارشنبه 22 شهریور 1402

دامپزشکی: ذرت‌های موجود در انبارهای همدان مشکلی ندارند

19 دی: سازمان دامپزشکی کشور با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ادعای وجود ذرت فاسد در انبارهای همدان، ناشی از ناآشنایی با ادبیات تخصصی در تشخیص سلامت محصول و همچنین امکان سالم‌سازی به‌وسیله فرآیندهای مشخص انجام شده است. انتظار می‌رود با پرهیز از هرگونه اظهار نظر غیرتخصصی، آرامش و امنیت اذهان مخاطبین در صدر اولویت‌های مدیران محترم باشد.

قیمت ۵ محصول سایپا تعیین شد چهارشنبه 22 شهریور 1402

قیمت ۵ محصول سایپا تعیین شد

19 دی: شورای رقابت در جلسه عصر سه‌شنبه قیمت پنج محصول گروه خودروسازی سایپا که در سامانه یکپارچه عرضه شده بودند اما قیمت نداشتند، را تعیین و اعلام کرد.

واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم به کشور چهارشنبه 22 شهریور 1402

واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم به کشور

19 دی: قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تامین گوشت مورد نیاز کشور و ایجاد تعادل در بازار، واردات گوشت گرم از کشورهای مختلف افزایش یافته و به روزانه ۲۰۰ تن رسیده است که این گوشت‌ها در میادین میوه‌ و تره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میدان بهمن با قیمت‌های مناسب عرضه می‌شود.

برای وام ازدواج یک ضامن کافی است چهارشنبه 22 شهریور 1402
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی:

برای وام ازدواج یک ضامن کافی است

19 دی: مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی از افزایش ۲۱۰ درصدی مبلغ و ۱۸۹ درصدی تعداد وام ازدواج خبر داد و گفت: طبق قانون بانک ها نباید بیشتر از یک ضامن برای وام ازدواج درخواست کنند.

بازگشت ایران به جایگاه سوم تولید نفت اوپک چهارشنبه 22 شهریور 1402

بازگشت ایران به جایگاه سوم تولید نفت اوپک

19 دی: سخنگوی دولت گفت: در گزارش جدید اوپک، ایران باوجود باقی ماندن تحریم‌ها، در مرداد به جایگاه سوم تولید نفت بازگشت.

پول نفتی که به عراق می‌فروشیم، از بانک‌های عمان می‌گیریم سه شنبه 21 شهریور 1402

پول نفتی که به عراق می‌فروشیم، از بانک‌های عمان می‌گیریم

19 دی: سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران می‌گوید: در حال حاضر این امکان وجود دارد که ما بتوانیم پول حاصل از فروش نفت مان را صرف خرید کالای موردنیازمان کنیم. اما پولهایی که از قَبل در کشورهای دیگر داریم را نمی‌توانیم به سهولت به کشور بازگردانیم.

طالبان خواستار تمدید برق وارداتی ایران شد سه شنبه 21 شهریور 1402

طالبان خواستار تمدید برق وارداتی ایران شد

19 دی: وزیر انرژی و آب طالبان در تماس تلفنی با وزیر نیروی ایران خواستار تمدید برق وارداتی این کشور شد.

خاندوزی: دولت در حال تدوین لایحه رمزارزها است سه شنبه 21 شهریور 1402

خاندوزی: دولت در حال تدوین لایحه رمزارزها است

19 دی: وزیر اقتصاد با اشاره به تصویب آیین نامه رمزارزها در دولت گفت: در این آیین نامه هم مجوزها و هم شرایط استخراج رمزارزها مورد توجه قرار گرفته بود. اما مسائلی مانند تبادل مالی و نحوه استفاده از رمزارزها همچنان محل اختلاف بین دستگاه ها باقی ماند و به همین منظور لایحه ای در دولت در حال تدوین است.