محیط زیست | صفحه 93
وضعیت جوی کشور طی پنج روز آینده یکشنبه 29 اسفند 1400

وضعیت جوی کشور طی پنج روز آینده

19 دی: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی مناطق کشور از امروز (۲۹ اسفندماه) خبر داد و گفت: شدت بارش‌ها در سه استان اردبیل، غرب گیلان و شمال آذربایجان شرقی خواهد بود.

پیش‌بینی بارش برف و باران تا ۴ فروردین/ هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان شنبه 28 اسفند 1400

پیش‌بینی بارش برف و باران تا ۴ فروردین/ هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

19 دی: سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش باران، برف، وزش باد و رعدوبرق طی امروز تا آخر هفته در برخی مناطق کشور از افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما خبر داد.

افزایش دما در کشور از فردا جمعه 27 اسفند 1400

افزایش دما در کشور از فردا

19 دی: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و رعد و برق در بعضی استان‌ها و افزایش دما خبر داد.

کاهش محسوس دما در اغلب مناطق کشور طی ۲ روز آتی پنجشنبه 26 اسفند 1400

کاهش محسوس دما در اغلب مناطق کشور طی ۲ روز آتی

19 دی: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش محسوس دما در اغلب مناطق کشور طی دو روز آینده خبر داد.

بارش‌های پراکنده مهمان نیمه شعبان قم سه شنبه 24 اسفند 1400

بارش‌های پراکنده مهمان نیمه شعبان قم

19 دی: کارشناس هواشناسی گفت: برای روز پنج شنبه که مصادف با شب نیمه شعبان است برای اوایل صبح بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود؛ اما در شب، آسمانی صاف و بدون پدیده جوی خاصی پیش بینی می‌شود.

تشدید بارش در ۱۶ استان کشور/کاهش دما تا ۱۰ درجه دوشنبه 23 اسفند 1400

تشدید بارش در ۱۶ استان کشور/کاهش دما تا ۱۰ درجه

19 دی: سازمان هواشناسی نسبت به نفوذ توده هوای سرد، تشدید فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با خیزش گردوخاک در برخی استان‌ها هشدار داد.

همیاران طبیعت بیمه می‌شوند دوشنبه 23 اسفند 1400

همیاران طبیعت بیمه می‌شوند

19 دی: مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تلاش سازمان برای سازماندهی همیاران طبیعت خبر داد و گفت: در قانون، حمایت‌های بیمه‌ای و مالی برای همیاران تعریف شده است.

تداوم بارش‌ها تا روز پنجشنبه در اغلب نقاط کشور دوشنبه 23 اسفند 1400

تداوم بارش‌ها تا روز پنجشنبه در اغلب نقاط کشور

19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده سامانه بارشی به صورت پراکنده در بیشتر نقاط کشور فعال است و در نیمه شمالی کشور از امروز تا پایان هفته دما تا ۸ درجه کاهش خواهد داشت.

ماهی قرمز نخریم یکشنبه 22 اسفند 1400

ماهی قرمز نخریم

19 دی: ماهی قرمز که چند سالی است مهمان سفره هفت سین ایرانیان شده جایگاهی در آداب و رسوم باستانی ما ندارد و فقط به علت رنگ قرمز مورد توجه ایرانیان قرار گرفته، از سوی دیگر در پایان نوروز بعد از رهاسازی در طبیعت به گونه ای مهاجم تبدیل می شوند که موجب نگرانی دوستداران محیط زیست شده است.

فروردین خشک و کم بارشی در کشور خواهیم داشت یکشنبه 22 اسفند 1400
رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی؛

فروردین خشک و کم بارشی در کشور خواهیم داشت

19 دی: رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی با اشاره به اینکه مجموع بارندگی‌های امسال ۱۵.۵ درصد کمتر از حد نرمال بوده است، گفت: فروردین سال آینده نیز ماهی نسبتا خشک همراه با بارندگی های کمتر از نرمال خواهد بود.

بارش باران در ۱۴ استان/نفوذ توده هوای سرد به کشور شنبه 21 اسفند 1400

بارش باران در ۱۴ استان/نفوذ توده هوای سرد به کشور

19 دی: رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش دما تا ۸ درجه‌ای و بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد در ۱۴ استان خبر داد.

وقوع طوفان سرخ در نایین+فیلم جمعه 20 اسفند 1400

وقوع طوفان سرخ در نایین+فیلم

19 دی: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وقوع تندباد و طوفان در مناطق شرقی استان از صبح امروز آغاز شده و در چوپانانِ نایین این گردوغبار به‌دلیل خاک رُس با پدیده طوفان سرخ به وقوع پیوسته است. تندبادی با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در چوپانان، انارک، جندق، نایین و سیمیرم و پادنا امروز رخ داد و خساراتی به شبکه‌های برق وارد شد و برخی مسیر‌ها هم بسته شد.

تشدید بارش در ۱۲ استان/وزش باد شدید در ۱۳ استان جمعه 20 اسفند 1400

تشدید بارش در ۱۲ استان/وزش باد شدید در ۱۳ استان

19 دی: سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش در ۱۲ استان و وزش باد شدید در ۱۳ استان هشدار داد.

برف و باران در محورهای 19 استان کشور جمعه 20 اسفند 1400

برف و باران در محورهای 19 استان کشور

19 دی: رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی از بارش برف و باران در محورهای ۱۹ استان و گردوغبار در محورهای دو استان کشور خبر داد.

۷ میلیون هکتار از بیابان‌های کشور در وضعیت فوق بحرانی پنجشنبه 19 اسفند 1400

۷ میلیون هکتار از بیابان‌های کشور در وضعیت فوق بحرانی

19 دی: رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه هفت میلیون هکتار از بیابان‌های کشور در وضعیت فوق‌بحرانی قرار دارند، گفت: طرح کاداستر تا دو سال آینده به پایان می‌رسد.

چگونه خانه تکانی سبز داشته باشیم؟ پنجشنبه 19 اسفند 1400

چگونه خانه تکانی سبز داشته باشیم؟

19 دی: مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همزمان با خانه‌تکانی به مناسبت فرارسیدن سال نو به چهار نکته محیط زیستی اشاره کرد.

۷ نکته درباره تبعات افراط در مصرف شوینده‌ها هنگام خانه‌تکانی پنجشنبه 19 اسفند 1400

۷ نکته درباره تبعات افراط در مصرف شوینده‌ها هنگام خانه‌تکانی

19 دی: با آغاز فصل خانه‌تکانی میزان مصرف شوینده‌ها هم افزایش پیدا می‌کند این در حالیست که افراط در استفاده از این مواد می‌تواند به قیمت آلودگی آب و خاک کشور تمام شود.

آغاز بارندگی در تهران و نیمه غربی کشور از عصر امروز چهارشنبه 18 اسفند 1400
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

آغاز بارندگی در تهران و نیمه غربی کشور از عصر امروز

19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تحت تاثیر ورود سامانه بارشی به کشور از عصر امروز بارندگی در تهران و استان‌های شمالی، غربی و شمال غرب آغاز می‌شود و با شدت و ضعف تا روز جمعه در اغلب مناطق کشور ادامه خواهد داشت.

برای سفره هفت سین چه دانه‌ای را سبز کنیم؟ چهارشنبه 18 اسفند 1400

برای سفره هفت سین چه دانه‌ای را سبز کنیم؟

19 دی: کاشت سبزه برای سفره هفت سین در ایران باستان مرسوم بوده و همچنان ادامه دارد اما در روزگار ما مساله مهم این است که چه دانه‌ای برای سبز کردن انتخاب شود چون امروزه گندم یک کالای استراتژیک است و سبز کردن آن یعنی هدر رفت حجم زیادی از آن که بسیار مورد توجه دوستداران محیط زیست است.

کارکنان باغ‌وحش سه شنبه 17 اسفند 1400

کارکنان باغ‌وحش "کی‌یف" به حفاظتگاه حیوانات نقل مکان کردند

19 دی: تعدادی از کارکنان باغ‌وحشی در شهر "کی‌یف" به منظور مراقبت بهتر از حیواناتِ این باغ‌وحش در شرایط جنگ و درگیری‌های اخیرِ اوکراین به این حفاظتگاه حیوانات نقل مکان کردند.